ورق آلومینیوم ضخیم

از ویژگی هایی که یک ورق آلومینیوم ضخیم داشته باشد این است که سبک باشد در عین حال مقاومت بالایی را داشته باشد . 

راهنمای انتخاب آلیاژ:

طیف گسترده ای از آلیاژهای موجود را می توان به طور کلی به دو گروه تقسیم کرد، آلیاژهای سخت کاری و آلیاژهای قابل عملیات حرارتی. این است. اگر قصد دارید محصول را بچرخانید، بکشید یا آنودایز کنید، به تامین کننده خود توصیه کنید.

آلیاژهای قابل عملیات حرارتی:

قوی ترین آلیاژهای آلومینیوم آنهایی هستند که با فرآیند عملیات حرارتی خاصی استحکام پیدا می کنند. آلیاژها توسط پسوند “T” به اضافه اعدادی که بیانگر تغییرات عملیات حرارتی هستند.

2014 A:

یکی از پرکاربردترین آلیاژهای قابل عملیات حرارتی است که دارای استحکام بالا با ماشین کاری عالی است. این به طور گسترده ای در بسیار استفاده می شود. کاربردهای پرتنش هواپیما که در آن نسبت قدرت به وزن بسیار مهم است. این آلیاژ فقط مقاومت در برابر خوردگی نسبتاً مناسبی دارد و اغلب نیز چنین است با روکش آلومینیوم خالص مشخص شده است. به جوشکاری MIG و TIG به خوبی پاسخ نمی دهد.

ورق آلومینیوم ضخیم
ورق آلومینیوم ضخیم

6082:

این آلیاژ استحکام متوسط/بالا محبوب ترین آلیاژهای قابل عملیات حرارتی است. به طور معمول در شرایط کاملاً درمان شده عرضه می شود. همچنین می تواند به طور کامل آنیل شود تا کار سرد انجام شود. این آلیاژ به راحتی آنودایز، ماشینکاری و جوش داده می شود و بدین ترتیب فراهم می شود. یک آلیاژ چند منظوره خوب، بادوام و مقاوم در برابر حرارت.

7075:

ورق آلومینیوم عایق کاری چیست؟

این یک آلیاژ Al-Zn-Mg-Cu با استحکام بالا است. استحکام کششی معمولاً 565 مگاپاسکال است، بنابراین استحکام فوق‌العاده‌ای نسبت به وزن ارائه می‌کند.

آلیاژهای سخت کاری:

آلیاژهای این گروه با نورد سرد (یا کارکردن) سخت می شوند و استحکام آن ها افزایش می یابد. بنابراین، هر آلیاژی می تواند متفاوت باشد ویژگی های استحکام و شکل پذیری بسته به میزان کار سرد تحمیل شده است. درجه کار سرد در نشان داده شده است. تعیین آلیاژ با حرف پسوند (H) و رقمی از 1 تا 8 که نشان دهنده افزایش استحکام است. حداکثر شکل‌پذیری، که اغلب برای عملیات شکل‌دهی بعدی مطلوب است، با بازپخت فرآیندی به دست می‌آید که در آن فلز گرم می‌شود. تا دمای حدود 360 درجه سانتیگراد برای از بین بردن اثرات سرد کاری. فلز آنیل شده با پسوند “O” در آلیاژ مشخص می شود.

ورق آلومینیوم ضخیم
ورق آلومینیوم ضخیم

1050، 1080 و 1200:

آلومینیوم خالص تجاری با درجه خلوص متفاوت. اینها به راحتی شکل می گیرند و به هم متصل می شوند، اما به طور طبیعی کمترین استحکام را دارند. ویژگی های همه آلیاژها این آلیاژها که در برابر هوا و حملات شیمیایی بسیار مقاوم هستند، برای پردازش شیمیایی ایده آل هستند کاربردهای گیاهی که در آن استحکام حیاتی نیست. پرس هایی که به شکل پذیری بالا و کاربردهای زیادی برای پوشش دادن نیاز دارند.

ورق آلومینیوم رنگی چیست؟

3103 و 3105:

3103 یک آلیاژ بسیار محبوب است که استحکام بالاتری نسبت به فلز با خلوص تجاری دارد اما شکل پذیری عالی را حفظ می کند. مقاومت در برابر خوردگی و خواص اتصال. این آلیاژ به طور گسترده در صنایع ساختمان و حمل و نقل برای انواع تخت و برنامه های پوشش پروفیل و سقف. 3105 را می توان “آلیاژ سبز” در نظر گرفت که یک آلیاژ سازگار با منابع تولید شده است. تقریباً منحصراً از مواد بازیافتی. ورق و نوار تمام شده دارای خواص مکانیکی دقیق و سازگار است و ویژگی های تشکیل دهنده این آلیاژ مخصوصاً برای رنگ آمیزی مناسب است و باعث محبوبیت و استفاده گسترده آن در تابلوسازی و صنایع محصولات ساختمانی با این حال، آنودایز توصیه نمی شود.

5005:

آلیاژی با درصد کمی منیزیم اضافه شده که برای تزئینات و معماری فرموله شده است و در موارد خوب استفاده می شود. کیفیت آنودایز مورد نیاز است.

انواع مختلف ورق آلومینیوم 

5251 و 5083:

این دو آلیاژ حاوی منیزیم یک گام دیگر در استحکام هستند. نکته مهم این است که این آلیاژها به خوبی به جوشکاری MIG و TIG پاسخ می دهند و به ویژه در برابر آب شور مقاومت به خوردگی خوبی دارند. از این دو، 5083 قوی تر است و برای جوشکاری با استحکام بالا ایده آل است کاربردهایی مانند اجزای دریایی، حمل و نقل ریلی و جاده ای، سازه های برودتی و انواع مخازن تحت فشار از انواع کاربرد این نوع ورق آلومینیوم می باشد. 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیش تر در رابطه با ورق آلومینیوم ضخیم با مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

سوالات متداول

ورق آلومینیوم ضخیم شامل چه ضخامت‌هایی می‌شود؟

این نوع ورق ها دارای ضخامت 10 تا 250 میلی متر هستند.

سایزهای استاندارد ورق آلومینیوم ضخیم چیست؟

سایزهای استاندارد ورق آلومینیوم ضخیم شامل 1000×۲۰۰۰ میلی‌ متر، ۱۲۵۰× ۲۵۰۰ میلی‌ متر، ۱۵۰۰× ۳۰۰۰ میلی‌ متر و سایز ۲۰۰۰× ۶۰۰۰ میلی‌ متر می‌باشد.

آیا ورق آلومینیوم ضخیم قوی‌‌تر است؟

ضخامت باعث افزایش استحکام می‌شود بنابراین یک صفحه آلومینیومی 4.5 میلی‌متری به اندازه فولاد قوی است.

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

6 پاسخ

    1. سلام خشایار عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.

    1. سلام هادی عزیز
      بله، مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

    1. سلام دیار عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب