ورق آلومینیوم رنگی

ورق آلومینیوم رنگی

از پرطرفدارترین ورق‌های آلومینیومی تولیدی از عنصر پرکاربرد الومینیوم که در زمینه های مختلفی بنابه زیبایی و ویژگی‌های محصر به فردی که دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان ورق آلومینیوم رنگی را نام برد که در ابعاد و ضخامت های متفاوتی قابل تولید و سفارش می‌باشد. این محصولات با پوشش آنودایزی که دارند در برابر خوردگی و زنگ خوردگی در شرایط جوی مختلف از استحکام بالایی برخوردار هستند. این ورق ها با شکل پذیری و انعطاف پذیری بالا و وزن کم در محیط‌های مرطوب بدون نگرانی از پوسیدگی مورد ساتفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ورق آلومینیوم رنگی بپردازیم و ابتدا ببینیم که چیست و سپس در مورد کاربردهای آن اطلاعاتی را کسب نماییم. از ویژگی های این ورق آلومینیومی مقاومت در برابر زنگ زدگی در محیط های مرطوب است این ورق‌ها مدتی می‌شود که استفاده‌های زیادی از سوی مردم دارد و شاید شما هم به دنبال آن باشید. در این صورت، توصیه می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

امروزه برای ساخت و ساز از موارد گوناگونی استفاده می‌کنند تا به نتایج بهتری هم دست یابند. ضمن این که تجهیزات و دستگاه‌هایی هم در این حوزه به چشم می‌خورند که نباید از تاثیر آن‌ها غافل شد. بهره بردن از هر یک از آن‌ها باعث شده است تا کار انسان‌ها بسیار راحت‌تر شود.

در صورتی که مقایسه‌ای میان سال‌های گذشته و این روزها داشته باشید، به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد. پیش بینی می‌شود که افراد در آینده بتوانند از ابزارهای بهتر و جذاب‌تری برای ساخت و ساز استفاده نمایند. ما در این وب سایت در این زمینه به وفور صحبت کرده‌ایم. همچنین به ورق‌های آلومینیوم گوناگونی هم پرداخته‌ایم که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند.

ورق آلومینیوم رنگی به دلیل زیبایی که دارند در ساختمان‌ها به منظور دکوراسیون و تزیینات به میزان زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین خاطر یکی از پرکاربردترین انواع ورق‌های فلزی به حساب می آیند.

ورق آلومینیوم رنگی
ورق آلومینیوم رنگی

ورق آلومینیوم رنگی چیست ؟

به ورق های فلزی گفته می شود که در کوره رنگ می شوند و دارای جنس الکتروستاتیک می باشند که به آنها ورق رنگی گفته می شود. ورق های رنگی در جنس های متفاوتی وجود دارند که ورق ‌آلومینیوم رنگی یکی از پرکاربردترین آن ها می باشد.

البته جالب است بدانید که رنگ کردن این ورق‌ها مزیت‌های دیگری را هم به همراه دارند. برای نمونه باید به استحکام و دوام بیشتر آن‌ها اشاره داشت. این طور که گفته می‌شود، قیمت آن‌ها هم به نسبت سایر ورق‌های فلزی بهتر است و ساده‌تر می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. برای ساخت این نوع از ورق‌ها، فرآورده‌های مربوط به آلومینیوم‌ها را به صورت ورق در می‌آورند و سپس نسبت به رنگ کردن آن‌ها اقدام می‌کنند.

ویژگی ورق آلومینیوم رنگی

فرآیند تولید و رنگ‌آمیزی پیشرفته و کارآمد این ورق‌ها، ویژگی‌هایی را به آنان بخشیده است که محبوبیت و استفاده این ورق‌ها را در انواع صنایع از جمله صنعت ساختمان، لوازم خانگی و حتی لوازم الکترونیکی شاهد هستیم.

  • سبک وزن بودن و قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • ظاهر تمیز، براق و زیبا
  • انعطاف پذیری بالا و شکل پذیری زیاد
  • مقاوم در مقابل اکسیداسیون و خوردگی
  • مقاومت در برابر کهنه شدن و حالت‌پذیری بسیار خوب  را می‌توان مهم‌ترین ویژگی این محصول پرمصرف دانست.
  •  یکی از انواع ورق هاست که دارای ویژگی های فلز آلومینیوم از قبیل سبکی و ضد زنگ بودن می باشد.
  • کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف دارد و همچنین از آن ها در منازل نیز استفاده می شود و جنبه تزئیناتی نیز دارند.
  • به خاطر مقاومت آلومینیوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی از آنها در محیط هایی که دارای رطوبت هستند می توان به راحتی استفاده کرد.

ورق آلومینیوم رنگی
ورق آلومینیوم رنگی

دوام ورق های آلومینیوم رنگی

ورق‌ آلومینیوم رنگی دوام و مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و گذر زمان دارد چرا این ورق ها آنودایز شده هستند و از استحکام بالا در برابر اکسیدشدن و زنگ زدگی برخودارهستند. به همین دلیل شما می توانید حتی به مدت ده سال بدون نگرانی و به راحتی از این ورق ها در محیط های مختلف استفاده نمایید. قابلیت انعطاف پذیری و همچنین شکل پذیری بالای این ورق ها از دیگر دلایل محبوبیت آن ها در میان سایر ورق های الومینیومی می باشد. آنها مقاومت بسیار خوبی در برابر نور خورشید و انواع شرایط آب‌و‌هوایی دارد.

 در چه رنگ هایی تولید می شود؟ ورق اآلومینیوم در انواع رنگ‌ها تولید شده و با دو تریم مات و براق در دسترس است.

استاندارد ورق آلومینیوم رنگی

طرح و رنگ ورق آلومینیوم رنگی توسط سفارش مشتری و بر طبق استانداردهای موجود طراحی می کنند. استاندارد موجود برای این ورقه ها ”رال” است که یک سیستم کد گذاری رنگ ها می باشد و بر اساس آن می توان طرح و رنگ مورد نظر را طراحی کرد.

استانداردهای ساخت ورق آلومینیوم

پرکاربردترین استانداردهای ساخت ورق الومینیوم، استانداردهای بین‌المللی EN 485، EN 515، EN 573 و ISO 6361-1 هستند. علاوه بر استانداردهای مذکور، در فرایند آنودیزاسیون آلومینیوم، از استاندارد آلمانی DIN 17611 نیز استفاده می‌شود.

مقاومت ورق ها در برابر اشعه ی خورشید

سطح پروفیل و ورق الومینیوم رنگی ، صاف و دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه ی مستقیم خورشید دارد به همین علت باعث محبوبیت بیشتر در میان طراحان دکوراسیون منزل و یا استفاده در نمای خارجی ساختمان و حتی معابر می شود. با پوشش های متنوع ورق آلومینیوم می توانید به راحتی نمایی تازه به محیط اطرافتان بدهید.

کاربرد ورق رنگی

ورق ‌آلومینیوم رنگی در صنعت ساختمان سازی، کابینت سازی، ویترین مغازه ها، دکوراسیون و تزئینات استفاده می شود دلیل آن هم این است که این ورق‌ها دوام فراوانی دارند و تا مدت‌ها به دلیل مقاومت بالا می‌توان از آن‌ها بهره برد. این طور که به نظر می‌رسد، در آینده می‌توان بیش از پیش شاهد ورق آلومینیوم رنگی در این صنعت بود. همچنین برای سقف خانه ها، سالن ها و همینطور کانکس ها مورد استفاده قرار می گیرند. از آنها می توان در حالت های موج دار و یا به صورت شیت استفاده کرد. ورق آلومینیوم را در ضخامت های ۱ و ۱.۲ میلی متر تولید می کنند و ابعاد معمولی که برای آن ها وجود دارد ابعاد ۱۰۰*۲۰۰ سانتی متر می باشد.

ورق آلومینیوم رنگی کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها دارند. ورق آلومینیوم رنگی در ساخت سقف شیروانی، بدنه‌ی کانکس، سقف سالن‌های ورزشی، نمای ساختمان، کابینت‌سازی و… استفاده می‌کنند. با توجه به این‌که ورق‌ آلومینیوم توسط رنگ پودری الکترواستاتیک کوره‌ای، رنگی می‌شوند؛ لایه‌ی رنگی سطحی بسیار پایدار خواهد بود.

خواص ورق آلومینیوم رنگی

ورق آلومینیوم بسیار سبک هستند (حدود ۱.۳ جرم فولاد از نظر حجم) بنابراین بسیار مقرون به صرفه می باشند.

  • به اندازه کافی برای کاربردهای مختلف ساختمانی قوی هستند.
  •  مقاوم در برابر خوردگی و رطویت می باشند
  • به راحتی قابل شکل گیری هستند و با دمای نسبتا کم (۶۶۰ درجه سانتی گراد) قابل استفاده هستند.
  • ماندگاری طولانی مدت (به منظور کاهش نرخ تعویض و اثرات پایین زیست محیطی)
  • خواص رسانایی عالی دارند و برای گرما و برق مناسب هستند

ورق آلومینیوم رنگی
ورق آلومینیوم رنگی

انواع فلزات رنگی

در بین فلزات رنگی رایج در بازار می توان انواع زیر را پیدا کرد:

  • ورق گالوانیزه رنگی.
  • ورق آلومینیوم رنگی.
  • ورق آلوزینک رنگی.
  • ورق استیل رنگی.

سایر فلزات رنگی کمتر در بازار ایران پیدا می شوند و به همان نسبت نیز کاربرد کمتری دارند.مانند ورق برنج و ورق مسی.

قیمت ورق آلومینیوم رنگی

این ورق در رنگ‌های مختلف از جمله: سفید یخچالی، سبز، بنفش، زرد، صورتی و آبی موجود می‌باشد. ورق های آلومینیوم  (پودری الکترو استاتیک کوره ای با ضخامت رنگ در حدود ۵۰ الی ۱۰۰ میکرون) در رنگ ها و ضخامت های مختلف ( ۰.۲ الی ۳۰ میلیمتر) مطابق کاتالوگ رنگ ( RAL ) در ابعاد استاندارد و یا سفارشی عرضه می‌شود. این ورق ها با توجه به وزن  ، ضخامت  ، نوع فرمینگ و رنگ مورد استفاده  متغیر است.

سوالی که کاربران عزیز از ما داشتند، این بود که تعرفه ورق آلومینیوم رنگی به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نمی‌توان تعرفه دقیقی را برای همه آن‌ها تعیین نمود. قیمت این ورق‌ها می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد.

همان طور که اشاره شد، این ورق‌ها در مدل‌های گوناگونی ساخته می‌شود. ضمن این که ابعاد و اندازه آن‌ها نیز به نوبه خود می‌تواند در قیمت نهایی آن اثر گذار باشد. پس برای کسب اطلاعات در خصوص قیمت ورق آلومینیوم رنگی می‌توانید با اعضای تیم ما تماس حاصل فرمایید تا بهتر راهنمایی شوید.

سوالات متداول

انواع ورق آلومینیوم رنگی چیست؟

ورق رنگی گالوانیزه، ورق آلومینیوم رنگی، ورق آلوزینک، ورق استیل رنگی

کاربرد ورق آلومینیوم رنگی

ورق الومینیوم رنگی در صنعت ساختمان سازی، کابینت سازی و دکوراسیون، سقف خانه ها ، بدنه کانکس و... استفاده می شود.

ویژگی ورق آلومینیوم رنگی چیست؟

مقاومت بالا در برابر ساییدگی و نور خورشید، وزن سبک ، رسانایی خوب

5/5 - (1 امتیاز)

عناوین اصلی مطلب

8 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز برای اطلاع از قیمت با این شماره تماس بگیرید 02133115500

    1. سلام دوست عزیز به شما بعد از ثبت سفارش اعلام میشه نحوه و زمان ارسال سفارشتون برای اطلاعات دقیق تر با این شماره تماس بگیرید 02156715210

    1. سلام برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با این شماره تماس بگیرید 02133115500

  1. سلام وقت بخیر من ورق آلومینیوم رنگی برای سقف شیروونی میخواستم فروش به صورت خرده هم دارید؟

    1. سلام و درود
      شما می توانید جهت سفارش عمده و یا خرده انواع ورق آلومینیوم و همچنین ورق آلومینیوم رنگی از طریق تماس با کارشناسان با شماره های 02133943870 و یا 02156715210 در ارتباط بوده و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب