انواع مختلف ورق آلومینیوم

در این مقاله به طور کامل درباره ورق آلومینیوم شرح می دهیم، ورق آلومینیوم یکی از پرمصرف‌ترین فلزهایی است که در بازار وجود دارد. لازم به ذکر است که صنایع بسیار زیادی می‌توانند از انواع ورق آلومینیوم در مصارف خود، استفاده کنند. این نوع از فلزات از جمله مناسب‌ترین رساناها برای حرارت به شمار می‌روند و می‌توانند جریان الکتریسیته را به‌ خوبی از خود عبور دهند. در صنایعی از قبیل عایق کاری، نیز می‌توان از این محصولات استفاده کرد. صنایع هوا و فضا، ساخت بدنه هواپیماها، ساخت نمای ساختمان‌ها و … از دیگر صنایعی هستند که می‌توانند از انواع ورق‌های آلومینیومی استفاده کنند.

لازم است بدانید که ورق‌های آلومینیومی، از جمله محصولاتی هستند که به‌ طور مداوم می‌توان آن‌ها را بازیافت کرد و در طی این فرآیند نیز می‌توانند خواص و ویژگی‌های مخصوص به خود را حفظ نمایند. لذا در حال‌ حاضر انواع مختلفی از این محصولات تهیه می‌شود که هر کدام، در موارد خاصی کاربرد دارند. در این مقاله قصد داریم برخی از انواع ورق آلومینیوم را معرفی کنیم.

آلومینیوم

یکی از فلزات بسیار پر کاربرد در جهان آلومینیوم میباشد که 75 درصد آن به صورت ورق آلومینیوم تولید شده و مورد استفاده در صنایع و موارد گوناگونی قرار میگیرد، ورق آلومینیوم از دسته ورق های فلزی سبک به شمار می آید، از ویژگی های خوب این ورق ها میتوان به سبک بودن وزن، شکل پذیری بالا، قیمت مناسب و … اشاره کرد.

از ویژگی های ورق آلومینیوم این است که در برابر اکسید شدن و زنگ زدن مقاومت بالایی دارد، این ورقه ها در ضخامت های گوناگون و اشکال متنوعی تولید می شوند که به صورت کلی به دو شکل رول و برگ یا شیت می باشند، برای مشاهده و خرید ورق آلومینیوم میتوانید به لینک مشخص شده مراجعه کنید. در این مقاله میخواهیم انواع مختلف ورق آلومینیوم را به شما معرفی کنیم و درباره هر کدام از آن ها به طور خلاصه توضیح بدهیم.

انواع ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم رنگی

در حال‌ حاضر ورق‌های آلومینیوم در انواع مختلفی از رنگ‌ها طراحی و تولید می‌شوند. لذا یکی از انواع ورق آلومینیوم موجود در بازار، ورق‌های آلومینیومی رنگی هستند. این نوع از ورق‌های فلزی، مقاومت بسیار بالایی دارند و از طرف دیگر، فرم دهی به آن‌ها نیز بسیار راحت است. بنابراین کاربردهای بسیار و طرف‌داران زیادی دارند. از انواع ورق‌های آلومینیومی رنگی می‌توانید در انواع مختلفی از صنایع، از قبیل صنایع ساختمان‌ سازی استفاده کنید و یا این محصولات را در لوازم خانگی به کار برید.

سبک‌ وزن بودن از دیگر ویژگی‌های قابل‌ توجه این محصولات فلزی و رنگی است. از این ورق‌ها در بیشتر موارد، برای امور تزئیناتی و مصارفی از قبیل طراحی داخلی یک ساختمان استفاده می‌کنند. هم‌چنین به دلیل مقاومت و استحکام قابل‌ توجه، می‌توانند این محصولات را در صنایع مختلف نیز به کار برند. از جمله این صنایع می‌توان به صنعت خودروسازی اشاره کرد. صنعت بسته‌ بندی و قوطی سازی یکی دیگر از موارد کاربرد این محصولات است.

این ورق‌ها، خود در دو نوع مات و براق، طراحی و تولید می‌شوند. از جمله رنگ‌های این محصولات، می‌توان به قرمز، سفید یخچالی، بنفش، زرد، صورتی، آبی، سبز و … اشاره کرد. از این ورق‌ها می‌توان برای مدت‌ زمان طولانی در محیط‌های مرطوب استفاده کرد و از نظر پوسیدگی و زنگ‌زدگی محصول نظر نیز نگرانی نداشت.

ورق آلومینیوم آجدار

از دیگر انواع ورق‌های آلومینیومی می‌توان به ورق آلومینیوم آجدار اشاره کرد. این نوع از ورق‌های فلزی، همان‌طور که از نامشان نیز مشخص‌ شده است بر روی سطح خود، دارای عاج و یا طرح‌های برجسته هستند. در تولید این محصولات از آلیاژهای ۳۱۰۵ و ۱۰۵۰ استفاده می‌کنند. این نوع از ورق‌ها دارای ویژگی‌های بسیار مناسبی هستند. از جمله ویژگی‌های انواع ورق آلومینیوم آجدار می‌توان به شکل‌پذیری بالای این محصولات اشاره کرد. بنابراین می‌توانید به‌ راحتی این نوع از ورق‌ها را به شکل و فرم مطلوب و مورد نظر خود در بیاورید و در کاربردهای خود مورد استفاده قرار دهید.

این نوع از ورق‌های آلومینیومی در حال حاضر در دو نوع اصلی چکر و الماسی طراحی و تولید می‌شوند. لازم است بدانید که از انواع ورق آلومینیوم آجدار در مواردی استفاده می‌کنند که جلوه و خصوصیات ظاهری آن حائز اهمیت باشد. از طرف دیگر می‌توانید از این محصولات فلزی در مواردی استفاده کنید که قصد پیشگیری از لغزش را دارید. در حالت کلی برای ساخت انواع مختلف کانکس­ها و کابین‌ها از ورق‌های آلومینیومی آجدار استفاده می‌کنند. در ساختن سرویس‌های بهداشتی به‌ ویژه در قطارها نیز می‌توان از این محصولات استفاده کرد و یا آن‌ها را در مواردی از قبیل کف‌پوش پله‌ها به کار برد.

ورق آلومینیوم ضخیم

یکی دیگر از انواع ورق آلومینیوم، ورق‌های آلومینیومی ضخیم هستند. این نوع از ورق‌ها از جمله پرمصرف‌ترین محصولات فلزی به شمار می‌روند و با آلیاژهای ویژه‌ای طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین می‌توانید بر اساس نیاز و نوع مصرف خود، از این ورق‌ها استفاده کنید. ضخامت این محصولات در حالت کلی شامل ضخامت‌های ۱۰ تا ۲۵۰ میلی‌ متری است. این محصولات فلزی در سایزهای مختلفی نیز طراحی و تولید می‌شوند. از جمله سایزهای استاندارد و پرمصرف این نوع از ورق‌های آلومینیومی می‌توان به سایزهای ۱۰۰۰×۲۰۰۰ میلی‌ متر، ۱۲۵۰× ۲۵۰۰ میلی‌ متر، ۱۵۰۰× ۳۰۰۰ میلی‌ متر و هم‌چنین سایز ۲۰۰۰× ۶۰۰۰ میلی‌ متر اشاره کرد.

ورق آلومینیوم نازک

ورق‌های آلومینیوم که به‌ صورت نازک، طراحی می‌شوند در حالت معمول دارای ضخامت‌های ۵ تا ۱۰ میلی‌ متر هستند. این نوع از ورق‌های آلومینیومی، از سایزهای مختلفی به وجود می‌آیند. از جمله سایزهای استاندارد این محصولات می‌توان به سایزهای ۱۲۵۰×۲۵۰۰ میلی‌ متر اشاره کرد و یا سایز ۱۵۰۰×۳۰۰۰ میلی‌ متر را نام برد. هم‌چنین این نوع از محصولات در حال حاضر در سایزهای ۲۰۰۰×۶۰۰۰ میلی‌ متر نیز طراحی می‌شوند و به بازار مصرف ارائه می‌گردند. از دیگر سایزهای استاندارد انواع ورق آلومینیوم نازک می‌توان به سایز ۱۰۰۰×۲۰۰۰ میلی‌ متر اشاره کرد.

دیگر ورق های آلومینیومی

– ورق کامپوزیتی : در این ورق ها پایه آن بر اساس آلومینیوم می باشد و با یک فلز یا ماده پلیمری دیگر ترکیب می شود.

– ورق کرکره ای : این نوع از ورقه ها معمولا سینوسی شکل هستند و علاوه بر استحکام بالا، انعطاف پذیری زیاد و عمر طولانی دارند.

– ورق آلومینیوم لوزی و امباس : این ورقه ها یکی از انواع ورق آجدار می باشند که به دلیل تفاوت ظاهری با این نام شناخته شده اند.

– ورق آلومینیوم پانچ شده : این ورق ها از پانچ کردن ورقه های ترد و نازک تولید میشوند و بنا به کاربرد ان ها اشکال مختلفی دارند.

– ورق آلومینیوم خش دار : این ورقه ها خراش داده شده اند تا علاوه بر زیبایی آن ها انعکاس نور را در سطح آلومینوم کاهش دهند.

قیمت انواع ورق آلومینیوم

لازم است بدانید که قیمت انواع ورق آلومینیوم با توجه به چند عامل مهم سنجیده می‌شود. همان‌طور که گفته شد در حال‌ حاضر ورق‌های آلومینیومی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین از جمله عوامل مؤثر بر تعیین قیمت این نوع از محصولات فلزی، می‌توان به نوع ورق مورد نظر اشاره‌ کرد. حالت ورق آلومینیومی و شیت و یا رول بودن آن نیز در تعیین قیمت آن اثر گذار است. در شرایط فعلی، انواع ورق آلومینیوم در ابعاد و سایزهای مختلفی نیز طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین ابعاد این محصولات فلزی از دیگر موارد اثرگذار بر تعیین قیمت نهایی ورق‌های آلومینیومی هستند. ضخامت ورق‌های آلومینیوم نیز از دیگر عوامل مؤثر بر تعیین قیمت آن‌ها است.

برای مشاهده قیمت انواع ورق آلومینیوم کلیک کنید.

سوالات متداول

انواع مختلف ورق آلومینیوم چیست؟

ورق آلومینیوم فرم سینوسی، ورق آلومینیوم آجدار، ورق آلومینیوم امباس، ورق پلی کرافت آلومینیوم، ورق آلومینیوم رنگی و ...

ورق آلومینیوم امباس چیست؟

ورق آلومینیوم امباس نشان دهنده یک ورق آلومینیومی است که در اصل ساده بوده که طرح یا بافت برجسته روی آن نقش بسته است. این طرح‌ها شامل رگه‌ها ، منافذ، علائم، اشکال هندسی و ... می‌باشد.

ورق آلومینیوم سینوسی چیست؟

ورق‌ آلومینیوم فرم سینوسی یکی از پرکاربردترین ورق‌های آلومینیوم می‌باشد و به دلیل طراحی کمانی مواج ورق‌ها، این نام را به خود گرفته‌اند. این ورق‌ها باعث سرازیر شدن آب باران از روی سقف می‌شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

6 پاسخ

    1. سلام صدرا عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.

    1. سلام داربوش عزیز
      شما به ۲ روش متفاوت میتوانید ورق آلومینیوم را از مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده خریداری کنید:
      سفارش آنلاین
      مراجعه حضوری به فروشگاه های ما به آدرس
      فروشگاه شعبه بازار:تهران ،خیابان پامنار ، ،شماره ۱۹۷/۲
      فروشگاه شعبه غرب:اتوبان آزادگان بعد از ورودی احمدآباد مستوفی نبش گلستان۷

    1. سلام جمشید عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب