ورق آلومینیوم چیست

ورق آلومینیوم

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم ورق آلومینیوم چیست؟ یک فلز بسیار سبک است که یکی از خصوصیات آن نرم و قابل انعطاف پذیر بودن آن است و در صنایعی که نیاز به شکل پذیری دارند گزینه ای مناسبی است وبا ترکیب فلزات دیگر می توان به فلزی سخت و مقاوم تبدیل شد. این ویژگی ها ورق آلومینیوم را به فلزی پرکاربرد تبدیل کرده است.

تاریخچه ورق آلومینیوم

آلومینیوم دومین عنصر روی زمین بعد از اکسیژن از نظر فراوانی می باشد، که در کاربردهای مهندسی از اوایل قرن ۱۹ به صورت یک رقیب برای سایر فلزات در آمده است و دارای صرفه اقتصادی می باشد. با توجه به نیاز صنعت به مواد با خواص منحصر به فرد مثل ورق آلومینیوم و آلیاژهای آن، آلومینیوم می تواند بر روند رشد تولید و استفاده از مواد جدید به شدت تاثیرگذار باشد. اولین کاربرد اقتصادی الومینیوم، موارد بی سابقه ای مثل قاب آینه ها، پلاک خانه ها و سینی های پذیرایی بود. ورق آلومینیوم از جمله فلزاتی می باشد که بسیار کاربردی و پرطرفدار است.

اگر بخواهیم یک تعریف کلی  داشته باشیم باید بگوییم که ورق آلومینیومی ، به آلومینیومی گفته می‌شود که به صورت برگه‌های نازک درآمده باشد. ضخامت این ورق‌ها معمولاً کمتر از ۰٫۲ میلی‌متر است. ورق آلومینیومی قابل انعطاف است و می‌تواند به‌آسانی خم یا در اطراف اجسام پیچیده شود. ورق‌های آلومینیومی نازک، شکننده هستند و گاهی اوقات مانند پلاستیک یا کاغذ از آنها به عنوان روکش استفاده می‌شود. ورق الومینیومی در اواسط قرن بیستم جایگزین قلع شد.

در حقیقت باید گفت که این ورق ها نوع خاصی از ورق است که با ویژگی های فلز آلومینیوم تولید شده و در دسته ورق های فلزی سبک قرار می گیرد. سبکی وزن ، قیمت مناسب ، شکل پذیری بالا و ظاهر تمیز و زیبا از ویژگی های قابل ذکر ورق آلومینیومی است. در کنار مزایای فوق باید به مقاومت بالای فیزیکی و همچنین مقاومت این فلز در برابر زنگ زدگی یا اکسیداسیون نیز اشاره کرد.

تولید ورق آلومینیوم

طی فرایند نورد گرم ورق ها ی آلومینیومی تولید می گردد. شمش های آلومینیوم در درجه حرارت بالا برای افزایش طول از میان غلتک ها عبور کرده و ضخامت آن کم می شود بعد از سرد شدن ورق آلومینیوم آماده است.

کاربرد ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم در صنایع مختلفی کاربرد دارد از جمله: ساختمان سازی، حمل و نقل هوایی و زمینی، مخازن سوخت، لوازم خانگی و… . شما می توانید برای خرید ورق آلومینیوم و دریافت مشاوره با پارس آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

سوالات متداول

ورق آلومینیومی چیست؟

ورق‌های آلومینیوم، همچنین به عنوان صفحات آلومینیوم شناخته می‌شوند، آلومینیوم خالص یا آلیاژ آلومینیوم سریع ترین تغییر و بیشترین استفاده را به عنوان مواد فلزی ساختاری جدید دارند. در واقع، آنها دو فلز متفاوت هستند و هر دو حاوی عنصر آلومینیوم می‌باشند.

ورق آلومینیوم چگونه تشکیل می‌شود؟

ورق آلومینیومی معمولاً با فرآیند نورد سرد تشکیل می‌شود. ابتدا کلاف‌های آلومینیومی به منظور کاهش ضخامت دال از فرآیند میل پیوسته عبور می‌کنند و سپس پس از عبور از روش نورد سرد. به منظور افزایش استحکام، بیشتر به فرآیند عملیات حرارتی ارسال می‌شود. مقداری ورق و صفحه با استفاده از فرآیند ریخته گری و روش نورد گرم تشکیل می‌شود.

ویژگی‌های ورق آلومینیوم چیست؟

ورق آلومینیومی نسبت مقاومت به وزن فوق العاده ای داردهمچنین مقاومت خوبی در برابر خوردگی و سایر مواد شیمیایی دارد. این ورق و صفحه آلیاژ آلومینیوم در تعداد زیادی از کاربردهای تجاری و خانگی استفاده می‌شود

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

6 پاسخ

    1. سلام محمد عزیز
      بسته به میزان سفارشات بازه ی ارسالی متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیش تر در مورد نحوه و زمان ارسال می توانید با مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

    1. سلام عرفان عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.

    1. سلام سامان عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب