ورق آلومینیوم پشت دری

ورق آلومینیوم پشت دری

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم یا صفحه آلومینیوم، حاصل از فرایندی است که در آن آلومینیوم خام اولیه تحت فشار بالا فشرده شده و به شکل صفحه در می آید. الومینیوم به دلیل دارا بودن ویژگی هایی همچون نازک و سبک بودن، استحکام مناسب و انعطاف بالا، نصب و شرایط نگهداری ساده ای دارند و این ویژگی ها در کنار ویژگی های خاص دیگر سبب شده تا صفحه های آلومینیوم در صنعت امروز بسیار پر کاربرد باشند.

ورق آلومینیوم پشت دری

ورق آلومینیومی پشت دری که به عنوان ورق پادری هم شناخته میشود، یکی از انواع پر کاربرد ورق الومینیوم است. همانطور که میدانید، مقاومت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی و سبک بودن، از ویژگی های شاخص ورق آلومینیوم است. به دلیل وجود همین ویژگی ها گاها درهای سرویس بهداشتی و حمام را از جنس ورق الومینیوم میسازند و یا از آن به عنوان عایق رطوبتی استفاده می کنند.

میتوان برای جلوگیری از پوسیدگی زود هنگام درهای چوبی حمام یا سرویس بهداشتی خانه که در معرض رطوبت قرار دارند، یک ورق آلومینیوم کوچک به پشت در و بخش انتهایی آن متصل کرد که به عنوان یک عایق رطوبتی عمل کند. ابعاد این نوع ورق الومینیوم که مانند عایق رطوبتی در حمام و مناطق دیگر عمل میکند حدودا 20 در 70 سانتی متر میباشد که این ابعاد بسته به در مد نظر میتواند متفاوت باشد و ضخامت آن نیز عموما چیزی در حدود 1.5 سانتی متر است.

شما می توانید برای خرید ورق آلومینیوم در آلیاژ های مختلف با مجموعه ما تماس بگیرید 02156715210

ویژگی های ورق آلومینیوم

  • قابلیت شکل پذیری و انعطاف: همانطور که گفته شد ورق آلومینیوم با وجود نازک و سبک بودن، استحکام خوبی دارد. اما لازم به ذکر است که این استحکام باعث عدم شکل گیری آلومینیوم نمیشود چرا که انعطاف پذیری و سهولت در فرم دهی یکی از ویژگی های شاخص ورق آلومینیوم و به طور کلی آلومینیوم است. ورق آلومینیوم را میتوان با قرار دادن در برابر سطح مشخصی از گرما به هر شکلی درآورد زیرا نقطه ذوب آلومینیوم نسبتا پایین است.
  • عدم واکنش دهی ساده: میتوان از صفحات آلومینیوم بدون نگرانی در صنعت غذایی، برای بسته بندی مواد خوراکی مثل قوطی ها استفاده کرد زیرا الومینیوم به سادگی با مواد دیگر واکنش نمیدهد. به این ترتیب اثر منفی یا مخربی روی مواد خوراکی و شیمیایی به جا نمیگذارد.
  • نسوز بودن: ورق آلومینیوم نه تنها در برابر سوختن مقاوم است بلکه در مواجهه با آتش گاز سمی تولید نمیکند.
  • قابل بازیافت: ورق آلومینیوم قابل بازیافت است. در نتیجه ضرر خیلی کمتری به محیط زیست میرساند و میتواند چندین بار مصرف شود. حتی خیلی از الومینیوم که این روزها استفاده میشوند به نوعی بازیافتی هستند.
  • تنوع در ابعاد و ضخامت: صفحات الومینیومی در ابعاد و ضخامت متفاوت تولید و عرضه میشوند که میتوانید ضخامت مورد نظر خود را با توجه به محصول تولیدی خود انتخاب کنید.
ورق آلومینیوم پشت دری
ورق آلومینیوم پشت دری

انواع ورق آلومینیوم

ورق آلومینیومی سوراخ دار (توری): صفحات توری الومینیوم اغلب برای مواردی به کار میروند که زیبایی در آن ها اهمیت یا سهمی دارد. برای مثال در کارهای مربوط به طراحی و معماری داخلی. اما از این مدل ورق آلومینیومی در صنایع دیگری مثل صنایع غذایی و یا محیط های آزمایشگاهی در نقش آبکش، زهکش و یا به منظور جمع آوری نیز استفاده میشود.

  • ورق رنگی الومینیوم: ورق های رنگی آلومینیوم معمولا ضخامت نازکی دارند و در طراحی سقف سالن و کانکس ها و کابینت سازی و به طور کلی در صنعت دکوراسیون کاربرد دارند.
  • ورق الومینیوم امباس: مردم ممکن است به اشتباه ورق الومینیومی امباس را همان ورق آلومینیومی شطرنجی در نظر بگیرند در حالی که ورق امباس کاربرد متفاوتی دارد و میتواند طرح منظمی نیز نداشته باشد.
  • ورق شطرنجی: به این مدل از صفحات آلومینیوم ، صفحات اچ یا ورق 5 میله یا ورق الومینیوم آجدار هم میگویند که در یک سمت خود یک الگوی برجسته 5 خطی را تشکیل میدهند که ارتفاع این خطوط برجسته در حدود 1.5 میلی متر است. کاربرد این ورق ها در فضاهای داخلی و خارجی پر رفت و آمدی است که ترافیک بالا دارند و ابزار سنگین مثل چرخ های بزرگ از آنها عبور میکنند. دلیل این کاربرد افزایش اصطکاک سطح و پنهان شدن خرابی ها به کمک الگوی برجسته این مدل است.
  • ورق آنادایز شده الومینیوم : آنادایز یک فرآیند الکتروشیمیایی است که به منظور افزایش ضخامت لایه اکسید روی سطح فلز انجام میشود. رنگ ها، چسب و مواد این چنینی بر روی صفحات الومینیومی آنودایز شده بهتر از فلز ساده عمل میکنند. به همین دلیل از این نوع ورق الومینیوم در صنعت خودروسازی، گوشی هوشمند و یا ابزارهای آشپزخانه استفاده میشود.
  • ورق کامپوزیت الومینیوم : این صفحات در نمای بیرونی ساختمان و یا تابلوهای ضد آب به کار میروند.
  • ورق آلومینیوم برس خورده: خیلی از مدل های ورق آلومینیوم میتوانند برس خورده باشند. برس خورده بودن ورق به الگوی نسبتاً یکنواختی از خراش ها و خراش های موازی سبک اشاره دارد که عمداً در سراسر سطح یک ورق فلزی وارد می‌شوند تا یک روکش ساتن مانند ایجاد کنند.

میتوانید هر یک از انواع ورق الومینیومی را طریق تماس با شماره 02156715210 در پارسیان آلومینیوم باقرزاده سفارش دهید.

ورق الومینیوم چسب دار

نوعی از ورق آلومینیوم پا دری در بازار موجود است که نصب آن برای تمام مصرف کنندگان بسیار ساده است. این محصول در یک سمت ورق الومینیوم دارای چسب مقاومی است که از طریق آن به سادگی به در حمام یا دستشویی متصل میشود. اما این مدل نسبت به مدل سنتی تر نازک تر است.

خرید ورق آلومینیوم پشت در

برای خرید ورق عایق آلومینیوم برای پشت درب های خانه میتوانید با توزیع کنندگان انواع ورق های آلومینیوم پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید 02156715210

سوالات متداول

ورق آلومینیومی پشت دری برای چه مکانهایی کاربرد دارد؟

برای درهایی که در معرض رطوبت هستند بسیار کاربردی است.

ورق آلومینیوم پا دری را از کجا تهیه کنیم؟

با شماره های موجود در سایت گستر آلومینیوم تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب