ورق آلومینیوم عایق کاری

ورق آلومینیوم عایق کاری یا پلی کرافت در مخازن و لوله ها

ورق آلومینیوم عایق کاری : این نوع از محصولات آلومینیومی از آلیاژهای ۱۲۰۰-۳۱۰۵-۳۰۰۳-۵۰۱۰-۱۱۰۰ تشکیل شده است.

دلیل انتخاب این آلیاژها مقاومت آنها در در برابر خوردگی میباشد که خاصیت مکانیکی خوبی در اونواع سختی h19 و h14 از خود نشان میدهند.

در پارس آلومینیوم باقرزاده فقط از آلیاژ های معین در تولید رول ها و تولیدات مختلف آلومینیومی استفاده میشود. در بازار آلومینیوم ها از نظر کیفیت در درجه بندی های متفاوتی قرار میگیرند که اگر به فکر جنس مرغوب با طول عمر بالا هستید هرگز آلومینیوم های بی کیفیت توصیه نمیشود. چرا که این آلومینیوم ها در مرور زمان دچار فرسودگی شده و کیفیت خود را از دست میدهند.

ورق آلومینیوم عایق کاری

انواع ورق آلومینیوم عایق کاری

تولیدات آلومینیومی در دسته بندی ورق عایق کاری یا پلی کرافت در سه نوع صاف، کرکره درشت، کرکره ریز وجود دارد.

رول هایی که به صورت کرکره شده یافت میشوند از رول هایی که به صورت صاف وجود دارند مقاومت بیشتری از خود نشان میدهند. این کار یعنی کرکره کردن ورق آلومینیوم عایق کاری در برابر انبساط دوام بالایی نشان میدهد تا هنگام پوشاندن لوله های با قطر کم دچار شکستگی نشوند.

همچنین درخشندگی بیش از حد سطح از بین خواهد رفت و از آسیب های مکانیکی در امان خواهد بود.

ویژگی های ورق آلومینیوم عایق کاری

این پوشش های آلومینیومی در قالب استاندارد های ASTM B209 تولیده شده اما برای سایر آلیاژ ها طبق سفارش مشتری امکان تولید وجود دارد. مبنای ما در پارسیان آلومینیوم تولید بهترین محصولات از مرغوب ترین آلیاژ ها میباشد. ضخامت های این نوع ورق آلومینیومی بین ۰.۲ تا ۱ میلی متر قرار دارد.

کاربرد این ورق ها

از ورق آلومینیوم عایق کاری یا پلی کرافت در پوشاندن و عایق تانکرها، لوله ها و مخازن با قطر ۱۲ فوت استفاده میشود. کاربرد کرکره درشت در عایق دستگاه های با بیش از ۱۲ فوت میباشد.
ترکیب ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت را ضخامت های تجمیعی گویند که قطر آن ۰.۴ ، ۰.۵ ، ۰.۶ میلی متر و در خطوط لوله استفاده میشود‌ که هر ضخامت کاربرد مصرفی مخصوص به خود را دارد. هرچه ضخامت ورق آلومینیوم عایق کاری بیشتر میشود کاربرد آن در صنعت های مختلف نیز بیشتر میشود.
ضخامت های تولید شده بین ۰.۶ تا ۰.۸ را میتوان در تاسیسات و مخازن کوچک بکار برد که در ابتدا به نوع و دسته بندی عایق بکار رفته بستگی دارد. زیرا هرچه عایق نرم تر باشد باید ضخامت آن بیشتر باشد.

ورق آلومینیوم عایق کاری

لایه ی رطوبت گیر پلی کرافت

این لایه از لایه های مختلفی تحت عنوان لایه ای از جنس فیلم‌ پلی اتیلن که به وسیله ی کاغذ کرافت محافظت شده در طی فرایندی به نام لامینیت به پشت ورق های آلومینیومی میچسبد، تشکیل شده است. همه ی عایق ها در برابر آب و هوا با بکارگیری آلیاژ ۱۱۰۰- ۳۰۰۳- ۵۰۱۰- ۱۲۰۰ مقاوم میشوند. ضخامت های ۰.۵ تا ۱ میلی متر در تجهیراتی نظیر برجها، مبدل حرارتی، مبرای دور تانک ها و… استفاده میشوند.

روکش ها در ورق پلی کرافت

ورق آلومینیوم عایق کاری در ضخامت های ۱-۰.۸-۰.۹ ، ۰.۳-۰.۴-۰.۵-۰.۶ میلی متر به طول ۳۰ متر، به شکل کلاف، عرض یک متر که قابل تغییر طبق نیاز تاسیسات نفت و گاز میباشد، تولید میشود. همچنین ورق های آلومینیومی کرکره شده در قطر ۰.۵ تا ۱ میلیتر، در عرض ۹۲ سانت، طول ۲۰۰ الی ۳۰۰ سانت و کرکره ۳۲ میلی متر ساخته میگردد.‌

مزایای ورق آلومینیوم عایق کاری

ورق های کرکره شده پلی کرافت مزایایی دارد که به آن اشاره خواهیم کرد:
قابلیت منقبض و منبسط شدن در مقابل حرارت
جلوگیری از گسترش حرارت در محیط
کار کردن آسان و بررسی دوره ای
بدون نیاز به نگهداری
به صرفه بودن آن از نظر اقتصادی
زیبایی در تولیدات این محصولات
جذب رطوبت بالا به وسیله ی پوشش مخصوص آن

 

سوالات متداول

چرا از ورق آلومینیوم برای عایق کاری استفاده می‌شود؟

این واقعیت که فویل آلومینیومی نور را به جای جذب آن منعکس می‌کند، آن را برای عایق کاری مناسب می‌کند. عایق حرارتی آلومینیوم بر اساس مانع تابشی کار می‌کند پرتوهای خورشید را به جو بازتاب می‌دهد و در هوای گرم و سرد کار می‌کند.

کاربردهای ورق آلومینیوم عایق کاری چیست؟

ورق عایق حرارتی آلومینیوم پرکاربردترین مواد عایق در نیروگاه‌ها، کارخانه های شیمیایی و سایر شرکت‌ها در عایق سازی تجهیزات خطوط لوله می‌باشد.

مزایای ورق آلومینیوم عایق کاری چیست؟

کمک به حفظ دمای داخل ساختمان، دوام طلانی مدت، با سایر عایق‌ها کار می‌کند، پروژه های عایق خط لوله با آلومینیوم می‌توانند اثرات عایق خوبی داشته باشند و طول عمر خطوط لوله را افزایش دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

6 پاسخ

  1. سلام
    ورق های آلومینیوم مجموعه پارس آلومینیوم تولید کدوم کارخانه ها هست؟

    1. سلام هومن عزیز
      ورق‌های آلومینیوم مجموعه ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

    1. سلام هوتن عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

    1. سلام ارسلان عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب