آشنایی با ورق کامپوزیت

آشنایی با ورق کامپوزیت

در دنیای امروز معماری و طراحی نمای خارجی ساختمان پیشرفت بسیار زیادی کرده است و متریال‌های جدید با قابلیت‌های ویژه‌ای در بازار عرضه شده‌اند. یکی از بهترین و جدیدترین متریال‌ها کامپوزیت نمای ساختمان است که در کشور ما هم طرف‌داران زیادی پیدا کرده است. این مقاله جهت آشنایی با ورق کامپوزیت آلومینیوم برای شما عزیزان آماده شده است. تا انتها مطالعه نمایید.

با رشد و پیشرفت علم مواد و تلفیق آن با معماری محصولات جدیدی وارد بازار شد که پایه آن آلومینیوم بود و به صورتی طراحی شده بود که بتواند روی ساختمان اجرا شده و به آن نما بدهید. این محصول که در قالب ورق با ابعاد و مشخصات خاص طراحی و تولید می‌شود به کامپوزیت نیز معروف است. یکی از مشخصات مهمی که ورق کامپوزیت دارد و آن را از سایر متریال‌های سازنده نمای ساختمان مجزا می‌کند این بوده که خود شما می‌توانید باتوجه‌به علایق خود آن را شخصی‌سازی کنید.

کامپوزیت آلومینیوم نمای ساختمان
کامپوزیت آلومینیوم نمای ساختمان

کاربرد ورق کامپوزیت در ساختمان‌سازی

در حقیقت به دلیل ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی منحصربه‌فرد فلز آلومینیوم، ورق کامپوزیت نمای ساختمان می‌تواند در ضخامت‌های متنوع تولید شود. همچنین این فلز حالت‌پذیری بالایی دارد و شما حتی می‌توانید مدل‌های مدرن و خلاقانه نیز با آن به وجود بیاورید. نکته مهم بعدی نیز این است که ورق‌های کامپوزیت آلومینیوم می‌توانند در رنگ‌های مختلفی ساخته بشوند و به محل کار یا زندگی شما جلوه جذابی بدهند.

ویژگی‌های مثبت ورق کامپوزیت ساختمان

همان‌طور که برای شما در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، این محصول طرف‌داران زیادی دارد اما چه چیزی سبب این محبوبیت شده است؟ شاید یکی از دلایل آن این بوده که کامپوزیت در مقایسه با سایر متریال‌هایی که برای نماس ساختمان به کار برده می‌شود، در برابر تغییرات دمایی مقاومت و عکس‌العمل بهتری از خود نشان می‌دهد. پس مناطق بسیار سردسیر یا نواحی خیلی گرم می‌توانند از ورق کامپوزیت آلومینیوم نمای ساختمان بهره ببرند بدون آنکه از بابت خراب‌شدن آن نگران باشند.

مسئله بعدی که برای بسیاری از افراد اهمیت خاصی دارد این بوده که ورق کامپوزیت آلومینیوم از مبادله دما و هدررفتن انرژی جلوگیری می‌کند. در حقیقت وقتی هوا سرد است، کامپوزیت مانند یک عایق عمل می‌کند و نمی‌گذارد که هوای داخل محیط سرد شود. درمورد ماه‌های گرم سال و خنگ نگه‌داشتن فضای داخلی نیز همین مورد صدق می‌کند.

رنگ‌بندی متنوع برای کامپوزیت
رنگ‌بندی متنوع برای کامپوزیت

نکته بسیار مهم دیگری که درمورد ورق کامپوزیت باید بدانید که مراحل اجرای آن بسیار راحت است و در مدت‌زمان کوتاهی شما می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. این ورق‌ها در قالب‌های مخصوصی جای می‌گیرند و به دلیل خاصیت‌های آلومینیوم که برای شما در بخش قبل اشاره شد، می‌توان آنها را به‌سرعت برش زد یا جوش داد و در محل موردنظر مستقر کرد.

سایر مشخصات و ویژگی‌های ورق کامپوزیت

کامپوزیت نمای ساختمان

در مقایسه با سایر فلزات و آلیاژها چگالی پایین‌تری دارد و همین مسئله کمک می‌کند که جابه‌جاکردن آن با چالش‌های کمتری همراه شود. مورد بعدی این است که این محصولات با آب و مواد شوینده واکنش شیمایی نمی‌دهند پس هر زمان که اراده کنید می‌توانید آنها را شست‌وشو دهید. درصورتی‌که روی ورق کامپوزیت آلومینیوم از رنگ مرغوب استفاده شود، حتی می‌توان آن را در برابر شرایط جوی نامساعد مانند هوای شرجی و باران‌های اسیدی نیز محافظت کرد.

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما به گوشه‌ای از کاربردها، مزایا و مشخصات کامپوزیت نمای ساختمان اشاره کردیم. این محصول از ورق آلومینیوم ساخته می‌شود و به همین علت مشخصات شیمیایی و فیزیکی آن فلز مانند حالت‌پذیری و چگالی کم را دارد. همچنین می‌توان کامپوزیت را در رنگ‌ها و سایزهای متنوع سفارش داد. نصب این نما ساده است و شما می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای آن را شست‌وشو دهید.

سوالات متداول

چرا از ورق کامپوزیت آلومینیوم استفاده می‌شود؟

ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی در مقایسه با سایر مواد کامپوزیت بسیار سبک هستند. آلومینیوم ماده‌‌ای است که به عنوان یک ماده سبک طبقه بندی می‌شود که آن را برای سیستم‌های روکش کاری عالی می‌کند.

مزیت ورق کامپوزیت آلومینیوم چیست؟

درست مانند روکش فلزی، ورق کامپوزیت آلومینیومی می‌تواند هزینه تعمیر و نگهداری، رنگ آمیزی دیوار بیرونی و بسیاری موارد دیگر را کاهش دهد. علاوه بر این، لبه سقف و دیوار شما دوام بیشتری دارند زیرا ورق‌های ACP از فونداسیون قسمت خارجی ساختمان نیز پشتیبانی می‌کنند.

موارد استفاده ورق کامپوزیت آلومینیوم چیست؟

سقف کاذب، پارتیشن دیواری، روکش فلزی، تابلوها، دیوارها و لبه‌‌‌های سقف و ...

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

6 پاسخ

    1. سلام بیژن عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق کامپوزیت آلومینیوم با کارشناسان ما در گستر آلومینیوم تماس بگیرید.

  1. سلام وقت بخیر
    فروش عمده ورق کامپوزیت آلومینیوم هم دارید؟

    1. سلام امیر ارسلان عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

    1. سلام پرهام عزیز
      بسته به میزان سفارشات بازه ی ارسالی متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیش تر در مورد نحوه و زمان ارسال می توانید با مجموعه گستر آلومینیوم در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب