گالوانیزه گرم چیست

گالوانیزه گرم چیست؟

گالوانیزه گرم 

گالوانیزه گرم چیست: (HDG) فرآیند پوشش دادن آلومینیوم ساخته شده با غوطه ور کردن آن در حمامی از روی مذاب است. این پوشش به جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی آلومینیوم کمک می کند و سبب افزایش عمر مفید فلز آلومینیوم می شود.

در مصارف و صنایع مختلفی که به جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی نیاز است، از ورق های گالوانیزه استفاده می کنیم. از جمله این مصارف می توان به صنعت حمل و نقل، کشاورزی، کابینت و قفسه ها، تابلو های راهنما، کانال ها و کابل ها، ساخت سقف ها، صنعت الکترونیک، ساخت بشکه ها و تانک های ذخیره و… اشاره کرد.

از نظر ظاهری ورق های گالوانیزه را می توان به سه نوع تقسیم کرد. این مدل ها شامل ورق گالوانیزه بدون گل، ورق گالوانیزه گل ریز، ورق گالوانیزه گل درشت می شود.

پارس آلومینیوم باقرزاده، فروشگاهی با کیفیت بالا در زمینه خرید و فروش ورق آلومینیوم، شمش آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم، ورق گالوانیزه و… می باشد. شما می توانید جهت خرید ورق آلومینیوم گالوانیزه و اطلاع از وضعیت قیمت ها با کارشناسان پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید. 02133115500

گالوانیزه گرم چیست؟
گالوانیزه گرم چیست؟

مراحل گالوانیزه گرم

سه مرحله اساسی در فرآیند گالوانیزه گرم وجود دارد. آماده سازی سطح، گالوانیزه کردن و بازرسی

آماده سازی سطح

هنگامی که آلومینیوم ساخته شده به تأسیسات گالوانیزه می رسد، با سیم آویزان می شود یا در یک سیستم قفسه ای قرار می گیرد که می تواند توسط جرثقیل های سقفی بلند شود و در طول فرآیند حرکت کند. سپس آلومینیوم از سه مرحله تمیز کردن عبور می کند. چربی زدایی، ترشی و روان کردن. چربی زدایی کثیفی، روغن و بقایای آلی را از بین می برد، در حالی که حمام اسیدی ترشی فلس آسیاب و اکسید آهن را از بین می برد. مرحله نهایی آماده سازی سطح، شار کردن، اکسیدهای باقی مانده را حذف می کند و آلومینیوم را با یک لایه محافظ می پوشاند تا از تشکیل اکسید بیشتر قبل از گالوانیزه جلوگیری شود. آماده سازی سطح مناسب بسیار مهم است، زیرا روی با آلومینیوم ناپاک واکنش نشان نمی دهد.


گالوانیزه کردن

پس از آماده سازی سطح، آلومینیوم در حمام مذاب (830 فارنهایت) با حداقل 98 درصد روی غوطه ور می شود.

بازرسی

مرحله آخر بازرسی پوشش است. تعیین بسیار دقیق کیفیت پوشش را می توان با یک بازرسی بصری به دست آورد، زیرا روی با آلومینیوم ناپاک واکنش نشان نمی دهد، که باعث می شود یک ناحیه بدون پوشش روی قطعه باقی بماند. علاوه بر این، می توان از یک ضخامت سنج مغناطیسی برای تأیید ضخامت پوشش با الزامات مشخصات استفاده کرد.

گالوانیزه گرم چیست؟
گالوانیزه گرم چیست؟

مزایای گالوانیزه گرم

  • هزینه به صرفه: به طور کلی گالوانیزه کردن از هزینه اولیه کمتری نسبت به سایر پوشش های محافظتی برخوردار است.
  • عمر بسیار طولانی: این پوشش ها می توانند سال ها روی فلز دوام بیارند و مداوم از آلومینیوم محافظت کنند.
  • تعمیر و نگهداری کمتری مورد نیاز است: از آنجایی که پوشش گالوانیزه گرم ضخیم تر و مستحکم تر است و عمر طولانی تری دارد، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد و هزینه نگهداری آن نیز کمتر است.
  • قابلیت اطمینان: عمر و عملکرد پوشش گالوانیزه گرم قابل اعتماد و قابل پیش بینی است.
  • پوشش سخت تر: نه تنها ضخیم تر هستند بلکه مقاومت فوق العاده ای در برابر هرگونه آسیب فیزیکی از خود نشان می دهند.
  • حفاظت کامل برای آلومینیوم: با گالوانیزه گرم، تمام قسمت‌های تولیدی که گالوانیزه می‌شوند، پوشش داده می‌شوند و از این رو محافظت می‌شوند، حتی گوشه‌های تیز، فرورفتگی‌ها یا مناطقی که معمولاً غیرقابل دسترس هستند. هیچ پوشش محافظ دیگری در برابر خوردگی نمی تواند همان محافظت را به شما ارائه دهد.
  • سهولت بازرسی: پوشش‌های گالوانیزه به راحتی از نظر بصری بررسی می‌شوند. اگر سالم و پیوسته به نظر برسند، پس درست هستند.
  • نصب سریع تر: هنگامی که محصول فلزی گالوانیزه گرم می شود، آماده استفاده است و برای مرحله ساخت و ساز بعدی آماده است.

مقایسه گالوانیزه گرم و سرد

اگرچه گالوانیزه گرم و سرد هر دو اهداف مشابهی دارند، روش کاربرد و عملکرد آنها به طور قابل توجهی متفاوت است. گالوانیزه سرد، متأسفانه، سطح محافظتی برابر با گالوانیزه گرم ارائه نمی دهد. از آنجایی که گالوانیزه سرد صرفاً یک پوشش است، نمی تواند در سطح شیمیایی با فلز پیوند بخورد و به همین دلیل دوام، مقاومت در برابر سایش و قابلیت های حفاظتی مانند گالوانیزه گرم را ندارد.

در حالی که گالوانیزه سرد با عملکرد گالوانیزه گرم سازگار نیست، اما مزایای خود را دارد. گالوانیزه سرد برای کاربرد های مقرون به صرفه، سریع و اجزای کوچکتر ایده آل است. فرآیند های گالوانیزه گرم گران تر هستند و برای سازه های بزرگتر، معمولاً برای مصارف صنعتی سنگین، مناسب تر هستند.

سخن پایانی

گالوانیزه کردن به دلیل جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی و همچنین افزایش طول عمر فلز ها انجام می شود. گالوانیزه کردن روش های مختلفی دارد که یکی از آن ها گالوانیزه گرم است. گالوانیزه گرم شامل مراحل آماده سازی سطح، گالوانیزه کردن و بازرسی می شود. از مقایسه گالوانیزه گرم و سرد می توان نتیجه گرفت که گالوانیزه گرم دوام و مقاومت بیشتری به فلز می بخشد. برای سازه های کوچک بهتر است که از گالوانیزه سرد استفاده کنیم و برای سازه های بزرگ از گالوانیزه گرم.

سوالات متداول

ورق گالوانیزه را از کجا می توان تهیه کرد؟

پارس آلومینیوم باقرزاده، با کیفیت ترین محصولات آلومینیومی مانند ورق آلومینیوم، شمش آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم، ورق گالوانیزه و... را به فروش می رساند. جهت خرید ورق گالوانیزه و اطلاع از وضعیت قیمت ها با کارشناسان پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید. 02133115500

قیمت ورق گالوانیزه چقدر است؟

به دلیل نوسانات قیمت بازار به منظور اطلاع از قیمت لحظه ای با کارشناسان پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید. 02133115500

مزایای گالوانیزه گرم کدام اند؟

از مزایای گالوانیزه گرم می توان به هزینه به صرفه، عمر مفید طولانی، نیاز کم به تعمیر و نگهداری، قابلیت اطمینان، پوشش سخت، حفاظت کامل و... اشاره کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب