پروفیل آلومینیوم چیست

پروفیل آلومینیوم 

پروفیل آلومینیوم چیست: به طور کلی اصطلاح اکستروژن را هم برای فرآیند و هم برای محصولی که یک شمش استوانه ای داغ از آلومینیوم از طریق یک قالب شکل گرفته به دست می آید، به کار می برد. می‌توانیم از پروفیل آلومینیوم به‌دست‌آمده در طول‌های بلند استفاده کنیم که برای ساخت‌وسازها، اتومبیل‌ها یا قطعات به قطعات کوچک برش دهیم.

در دنیای امروز یکی از مواردی که در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار گرفته است آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم می باشد. در گذشته برای ساخت و ساز ها استفاده از فلزات سنگینی همچون آهن، فولاد و … بیشتر مورد استفاده بود. اما امروزه در جهان شاهد تغییر سبک و سلیقه در ساخت و ساز ساختمان های بزرگ و زیبا می باشیم که استفاده از فلز آلومینیوم در آن ها بسیار زیاد می باشد.

این فلز به دلیل خواص بسیار زیادی از جمله : وزن سبک، استحکام بالا، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی، خاصیت شکل پذیری بالا، قدرت رنگ پذیری و … در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. فلز آلومینیوم در انواع مختلفی تولید و به باز عرضه می شوند که از میان ان ها میتوان به ورق آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم، میلگرد آلومینیوم و .. اشاره کرد. که پروفیل آلومینیوم معمولا در صنعت ساخت و ساز کاربرد بیشتری دارد، در این مقاله قصد داریم بدانیم  پروفیل آلومینیوم چیست، چگونگی تولید و کاربرد های آن را بررسی کنیم.

قیمت پروفیل آلومینیوم چیست
پروفیل آلومینیوم چیست

نحوه تولید پروفیل آلومینیوم

لغت پروفیل به معنای ثابت بودن مقطع در یک طول مشخص است. برای تولید پروفیل آلومینیوم شمش های آلومینیوم را زیر دستگاه هایی پیشرفته با فشار بسیار بالا و درجه حرارت مناسب قرار میدهند، سپس آن ها را از میان قالب مخصوصی حرکت داده تا ماده اولیه تغییر شکل می دهد و به شکل دلخواه میرسد. در نتیجه پروفیل آلومینیوم تولید می شود.
پروفیل آلومینیوم شامل موارد گوناگونی می شوند: از ویزگی مهم ان ها خاصیت شکل پذیری بالا بوده که امروزه جایگزین فلز آهن شده اند، از دیگر ویزگی های این نوع پروفیل ها تبادل دمای بالا و وزن سبک آن می باشد، همچنین میتوان به زیبایی و جذابیت این فلز نیز اشاره کرد که به دلیل رنگ روشن و جلای بالا طرفداران زیادی را جذب کرده است، پروفیل های آلومینیوم ظریف و شکیل می باشند و نصب آن ها بسیار راحت است.

غیر قابل اشتعال بوده و از قابلیت بازیافت برخوردار است و در رنگ های متنوعی به بازار عرضه می شود.
از انواع پروفیل آلومینیوم می توان به پروفیل سبک، پروفیل نیمه سنگین، سخته های فلزی سنگین، پروفیل های شیار دار، پروفیل صنعتی، پروفیل معماری و پروفیل ساخت و ساز اشاره کرد.

پارس آلومینیوم باقرزاده فروشنده ورق آلومینیوم، بلیت آلومینیوم و… می باشد جهت سفارش و خرید پروفیل آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

قیمت پروفیل آلومینیوم
قیمت پروفیل آلومینیوم

کاربرد های مختلف پروفیل آلومینیوم

چه به دنبال پروفیل های آلومینیومی برای روشنایی، نمایش، کاربردهای الکترونیکی یا خودرویی باشید. امروزه مجموعه ای از پروفیل آلومینیوم در بازار وجود دارد که با توجه به نیازهای خاص مشتریان ساخته و سفارشی می شود.

ما از آلومینیوم برای طیف وسیعی از کاربردها در اطراف خود استفاده می کنیم – در محل کار روی میز شما، غربالگری دفتر، تخته های سفید، همگام سازی حرارت در لپ تاپ شما. در ماشین شما – صفحه آج، کوره، تزئینات داخلی در خانه – در لوازم آشپزخانه، تزئینات کاشی حمام و غیره.

در سرتاسر جهان، صنعت ساختمان و ساخت و ساز مصرف کننده اصلی پروفیل‌های آلومینیومی به دنبال بخش های صنعتی و حمل و نقل است. رسانایی بالای گرما و الکتریسیته باعث می شود این محصول پایین دستی برای راکتورهای هسته ای نیز مناسب باشد!

– بیشترین کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنعت ساختمان سازی و برای ساخت درب و پنجره می باشد
– استفاده از آن در صنایع هوایی
– استفاده در صنایع بسته بندی و تولید ظروف
– استفاده در ساخت تجهیزات پزشکی
– مناسب برای استفاده در آشپزخانه

قیمت پروفیل آلومینیوم
قیمت پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم در ساخت و ساز :

بزرگترین مصرف کننده پروفیل آلومینیوم یا محصولات آلومینیوم اکسترود شده صنعت ساختمان و ساختمان است. در سطح بزرگتر توسط بخش های صنعتی و حمل و نقل دنبال می شود.

با بخش ساخت و ساز و ساختمان، پروفیل های آلومینیومی به طور پیوسته جایگزین اجزای سنتی آهن، بتن و چوب می شوند. از نرده ها، پله ها و پانل های آلومینیومی گرفته تا اجزای اسکلت آلومینیومی.

کاربردهای دیگر در این نوع صنعت از پنجره ها و درهای پیش ساخته گرفته تا سیستم های دیوار پرده، عرشه و سایبان ها را شامل می شود. دهلیزها و طاق ها.

بخش قالب نیز به سرعت رشد کرده و از محصولات آلومینیومی اکسترود شده برای قاب های فولادی، براکت ها و اجزای اتصال استفاده می کند. اجزای ساختاری آلومینیومی پذیرای پوشش های معماری درجه یک هستند که به ارزش افزوده بیشتر کمک می کند.

کاربردهای پروفیل آلومینیوم در ساخت و ساز بی پایان است و بسیار بیشتر از ویژگی های صرفه جویی در وزن است. محصول نهایی را می توان به گونه ای تولید کرد که ویژگی های اضافی را در اتصالات، کانال ها و سیستم های به هم پیوسته در خود جای دهد که نیاز به قطعات اضافی را از بین می برد.

برای اطلاع از قیمت پروفیل آلومینیوم و انواع ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.0213311550002156715210

بیشترین کاربرد پروفیل آلومینیوم

در صنایع هوایی، بسته بندی، ساخت تجهیزات پزشکی و کاربرد در ساخت و ساز و...

پروفیل آلومینیوم محکم است؟

با توجه به اینکه وزن سبکی دارد ولی از استقامت بالایی برخوردار است که در صنایع مختلف استفاده می شود

5/5 - (1 امتیاز)

عناوین اصلی مطلب

6 پاسخ

    1. سلام موسی عزیز
      بله ما انواع پروفیل آلومینیوم را داریم برای راهنمایی بیشتر با این شماره تماس بگیرید02133115500

    1. سلام دوست عزیز آلومینیوم باقرزاده با کارخانه آلومینیوم المهدی و ایرالکو، الکنوم و…همکاری می کند

    1. سلام دوست عزیز
      برای سفارش و لحاظ قیمت روی محصول مورد نظر خود با این شماره 02133115500 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب