ویژگی های ورق آلومینیوم

درباره آلومینیوم

آلومینیوم دومین عنصر روی زمین بعد از اکسیژن از نظر فراوانی است که از اوایل قرن ۱۹ در در کاربردهای مهندسی به صورت یک رقیب برای سایر فلزات می باشد و علاوه بر آن دارای صرفه اقتصادی نیز می باشد.

با توجه به نیاز صنعت به مواد با خواص منحصر به فرد مثل ورق آلومینیوم و آلیاژهای آن، آلومینیوم می تواند بر روند رشد تولید و استفاده از مواد جدید به شدت تاثیرگذار باشد. اولین کاربرد اقتصادی آلومینیوم، موارد بی سابقه ای مثل قاب آینه ها، پلاک خانه ها و سینی های پذیرایی بود.

حال ما در این مقاله قصد داریم یک سری از ویژگی های ورق آلومینیوم را برای شما شرح دهیم.

ویژگی های ورق آلومینیوم

– مهم ترین و اساسی ترین ویژگی ورق آلومینیوم سبک وزن بودن آن می باشد که این ویژگی سبب شده که حمل و نقل این عنصر به مراتب راحت تر باشد

– این عنصر دارای استحکام و مقاومت بالایی می باشد که این ویژگی به همراه سبک بودن یکی از بهترین و حیرت انگیزترین ویژگی ها می باشد

– قابلیت شکل پذیری این عنصر زیاد می باشد به صورتی که می توان از آن جهت لوله ها، میله ها، صفحات مختلف و… استفاده کرد

– دارای خاصیت ارتجاعی می باشد یعنی بعد از هر تغییر و ضربه می تواند به حالت اول برگردد

– از بهترین ویژگی های این عنصر قیمت مناسب و ارزان آن می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر و دریافت قیمت در رابطه با ورق های آلومینیومی مانند ورق آلومینیوم امباس، ورق آلومینیوم آجدار، ورق آلومینیوم سینوسی و … با کارشناسان مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

سوالات متداول

آلومینیوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

سبک وزن، مقاومت در برابر خوردگی، هدایت الکتریکی و حرارتی، شکل پذیری، غیرقابل نفوذ و بی بو، بدون جرقه، قابل بازیافت، جذب صدا و ضربه و ...

ویژگی هدایت الکتریکی و حرارتی آلومینیوم چگونه است؟

آلومینیوم یک رسانای خوب برای گرما و الکتریسیته است و نسبت به وزنش تقریباً دو برابر مس رسانا می باشد. این ویژگی آلومینیوم را به اولین انتخاب برای خطوط اصلی انتقال برق تبدیل می کند. همچنین برای بسیاری از کاربردهایی که نیاز به تخلیه سریع گرما دارند، مانند مادربردهای کامپیوتر و چراغ‌های LED، یک هیت سینک فوق‌العاده است.

ویژگی غیرسمی بودن آلومینیوم باعث استفاده از آن در چه مواردی می‌شود؟

آلومینیوم غیر سمی است و بدون ترس در ساخت تابه، زودپز و بسیاری دیگر از ظروف پخت و پز استفاده می‌شود. به راحتی تمیز می‌شود و در هیچ مرحله ای غذا را آلوده نمی کند.

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

6 پاسخ

    1. سلام هیراد عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.

    1. سلام وریا عزیز
      بله، مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

    1. سلام نوید عزیز
      بسته به میزان سفارشات بازه ی ارسالی متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیش تر در مورد نحوه و زمان ارسال می توانید با مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب