ورق آلومینیوم چسب دار

ورق آلومینیوم چسب دار

معمولا به نوار چسب هایی که از جنس فویل آلومینیوم ساخته شده اند و به صورت جمبو رول و رول های آماده در دسترس مصرف کنندگان می باشند، گفته می شود. این نوع از ورق آلومینیوم چسب دار ، به خاطر داشتن خاصیت چسبندگی، گزینه مناسبی برای صنعت های مختلف به شمار می آید و از آن ها در صنایع نفت و گاز ، پالایش و پتروشیمی، صنایع الکتریکی ، لوازم خانگی و… استفاده می کنند. در ادامه بیش تردر مورد کاربرد های این محصول خواهیم گفت. این نوع از ورق آلومینیوم چسب دار ، در دو نوع جمبو رول و رول های آماده در دسترس مصرف کنندگان می باشند. به طور معمول عرض جامبو رول ها ۱۰۴ سانتی متر می باشد و با در نظر گرفتن نیاز مشتری، به طول و عرض های مختلف برش داده می شوند. ضخامت این فویل های چسب دار مورد استفاده در صنایع پالایشی و پتروشیمی ، به صورت معمول با ضخامت ۵۰ میکرون، ۱۰۰ میکرون، عرض ۵۰ و ۱۰۰ میلیمتر تولید می شوند.

در صنایع پالایش و پتروشیمی ، جهت جلوگیری از اتلاف انرژی ، لوله ها و تجهیزات پلنت ها عایق کاری می شوند. از آنجایی که عایق های اجرا شده به دلیل خواص فیزیکی و ظاهری نیاز به پوشش عمدتا فلزی دارند ، از آلومینیوم جکت و فویل آلومینیومی برای پوشش دادن عایقها استفاده می شود. فویل آلومینیومی اجرا شده بر روی عایق ها دارای درز اتصال می باشند. این درزها برای پوشش بهتر در نقطه اتصال و آب بندی خوب نیاز به اجرای درز گیری با استفاده از فویل های پشت چسب دار دارند.

ورق آلومینیوم چسب دار چیست؟

ترکیب دوام آلومینیوم و قدرت آب بندی مقاوم در برابر آب و هوای یک سیستم چسب سیلیکونی، لاستیک یا اکریلیک، محصولی چند منظوره و چند منظوره را ایجاد می کند که برای مقابله با چالش های گرمایش و سرمایش طراحی شده است. پشتی آلومینیومی این محصولات را انعطاف پذیر، رسانا و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و پیری می کند و برای نگهداری و پوشاندن کاربردها در صنایع لوازم خانگی، تهویه مطبوع، خودرو یا هوافضا مناسب است.انواع ورق آلومینیوم از جمله کویل آلومینیوم، ورق رنگی آلومینیوم ، ورق کامپوزیت آلومینیوم و …

ورق آلومینیوم چسب دار
ورق آلومینیوم چسب دار

ویژگی ها و مزایا ورق آلومینیوم چسب دار

محدوده دمای سطح بالا : نوارهای آلومینیومی به گونه ای طراحی شده اند که در بسیاری از کاربردها از 73- تا 260 درجه سانتیگراد (100- درجه فارنهایت تا 500+ درجه فارنهایت) مقاومت کنند.

مقاوم در برابر پیری ورق آلومینیوم چسب دار : در کاربردهایی مانند تثبیت لوله های آلومینیومی و مسی در تولید فریزر/یخچال، طول عمر یک محصول برای کاهش تعمیرات/تعویض خسته کننده الزامی است.

قالب به هر شکلی : آلیاژ فویل استفاده شده سازگاری بالایی دارد و کار در فرآیندهای تولید را آسان می کند

در برابر مواد شیمیایی خشن مقاومت می کند

نوارهای فویل آلومینیومی هنگامی که به عنوان یک نوار پوششی در هواپیما استفاده می شود، در هنگام پاکسازی شیمیایی رنگ قدیمی و برای تمیز کردن قبل از رنگ آمیزی مجدد محافظت می کند.

نوار فویل آلومینیومی برای طیف وسیعی از صنایع و کاربردها

با موجودی در دسترس شامل انواع گیج ها و همچنین چسب های اکریلیک، لاستیک و سیلیکون، ما طیف کاملی از نوار چسب فویل را برای سرویس دهی به لیست طولانی از صنایع، از جمله:

  • قطعات برش قالب
  • الکترونیک
  • خودرو
  • ساخت و ساز
  • برودتی
  • ساخت

ورق آلومینیوم چیست؟ فوق العاده انعطاف پذیر، مقاوم در برابر زنگ زدگی و فوق العاده سبک، ورق آلومینیوم ما برای بسیاری از مصارف مناسب است. این فلز غیر مغناطیسی و به طور گسترده بازیافت شده شاید به دلیل نقشش در قوطی های نوشیدنی و سایر بسته بندی ها شناخته شده باشد. با این حال، به لطف ویژگی های سبک وزن خود، از مهندسی هواپیما، قطعات چمدان، دوچرخه و قطعات خودرو نیز بهره می برد. علاوه بر این، آلومینیوم به طور باورنکردنی در برابر خوردگی مقاوم است و آن را به انتخابی هوشمندانه برای پنجره ها، سقف ها و سایر کارهای ساختمانی تبدیل می کند. آلومینیوم با درخشش درخشان و نقره ای آن به راحتی قابل شناسایی است. درست مانند فلزات دیگری که می فروشیم، می توانیم ورق آلومینیوم شما را دقیقاً در اندازه ای که نیاز دارید تهیه کنیم، به این معنی که هیچ محصول اضافی هدر نخواهد رفت. هیچ حداقل سفارشی نیز وجود ندارد، بنابراین می توانید به مقدار یا کمتر آلومینیومی که نیاز دارید سفارش دهید.

ورق آلومینیوم در چه جاهایی استفاده می شود؟

ورق های آلومینیوم در بسیاری از صنایع مختلف برای خم شدن، مهر و موم، برش و قالب گیری برای بسته بندی، بدنه خودرو، لوازم خانگی، ظروف پخت و پز و ساخت و ساز استفاده می شود. در سرتاسر شهرها و شهرک‌های ما، بسیاری از ساختمان‌های ما با آن پوشیده شده‌اند – و این روزها مبالغ هنگفتی برای جایگزینی روکش‌های غیرمنطبق با ورق‌های آلومینیومی مسطح غیرقابل اشتعال هزینه می‌شود. مشتریان ما از ورق تخت برای هزار و یک استفاده DIY استفاده می کنند. برای ایجاد سوراخ در قایق ها، اتومبیل ها، کاروان ها و طبقات. برای برش و خم شدن به شکل هایی برای سقف ها و ناودان ها، در حمام ها و روی دیوارها – هر جایی که به یک قطعه مسطح انعطاف پذیر و آسان برای استفاده نیاز است.

بسته بندی، قوطی نوشیدنی، ورق فویل، ظروف پخت و پز، لوازم خانگی، علائم، مخازن ذخیره سازی، تریلر، جوشکاری، پانل های اتومبیل، فضاپیما، مهندسی هوافضا، مبلمان، ناودان، سایبان، سقف، نمای سایدینگ، چمدان، اجزای دوچرخه، کشتی ها، وسایل نقلیه نظامی، زره

کاربرد ورق الومینیوم چسب دار

یکی از کاربردهای گسترده استفاده از ورق الومینیوم چسبی می‌توان به استفاده آن‌ها بر روی صفحات کابینت آشپزخانه جهت ایجاد ظاهری زیبا و متنوع به آشپزخانه ها و همچنین حفظ این کابینت ها از خراشیدگی و آسیب اشاره نمود. ورق های آلومینیومی که فرم چسبی هستند به دلیل ویژگی‌های همچون مقاومت در برابر حرارت و یا چسبندگی بالا در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.فویل های چسبی در صنایع پالایشی و پتروشیمی به جهت جلوگیری از اتلاف انرژی از طریق لوله‌ها و یا تجهیزات پلنت‌ها به عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول بسیار منعطف با چسبندگی بالا در عرض‌های مختلفی مناسب کاربرد در صنایع الکترونیک, لوازم خانگی , اجاق های صنعتی, ورودی و خروجی هوای سرد و گرم به ویژه مبدل های سرمایشی و یا گرمایشی می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های این نوع از فویل‌ها مقاومت آن ها در برابر آتش , ضربه بردوتی و روغن و اسیدها می‌باشد.این محصول کاملا غیر سمی بوده و از ورود ذرات گرد غبار به مکان مدنظر جلوگیری می نماید.

ورق آلومینیوم چگونه ساخته شده است؟

فرآیند ساخت ورق آلومینیوم با بوکسیت آغاز می شود، ماده ای خاک مانند که از زیر زمین استخراج می شود. خاک رس از بوکسیت شسته می شود، که سپس از طریق یک ماشین سنگ زنی عبور می کند، قبل از اینکه در حمام داغ از سود سوزآور و آهک فرو برود. سود سوزآور و آهک بوکسیت را تصفیه می کند و اکسید آلومینیوم را استخراج می کند. اکسید آلومینیوم فیلتر شده و گرم می شود و تا به حال به شکل پودر سفید در می آید. در مرحله بعد، الکتریسیته و کربن با اکسید آلومینیوم ترکیب می شوند تا آلومینیوم ایجاد شود. جریان الکتریکی بین کاتد کربن منفی و آند کربن مثبت عبور می کند. آند و اکسیژن موجود در اکسید آلومینیوم واکنش می دهند و دی اکسید کربن تولید می کنند. این فرآیند باعث ایجاد آلومینیوم مایع می‌شود که به شکل شمش‌هایی درآورده می‌شود که آماده است تا در کارخانه به ورق‌های آلومینیومی تبدیل شوند.

فواید ورق آلومینیوم

  • چگالی کم
  • همه کاره
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • قابل بازیافت

برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان پارس آلومینیوم باقرزاده  تماس بگیرید.

سوالات متداول

ورق آلومینیوم چسب دار چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است، مقاومت در برابر حرارت و کارایی عالی را دارا می‌باشد.

موارد استفاده ورق چسب دار در کجاست؟

این نوع ورق‌ها به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارند و از آن‌ها در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، الکتریکی ، لوازم خانگی و… استفاده می‌شود.

کاربرد ورق آلومینیوم چسب دار در عایق کاری چیست؟

این نوع از ورق‌ها برای عایق کاری درزها مورد استفاده قرار می‌گیرند که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود و برای پوشش اتصالات که به رنگ نقره ای هستند مناسب می‌باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

عناوین اصلی مطلب

6 پاسخ

    1. سلام ناصر عزیز
      شما به ۲ روش متفاوت میتوانید ورق آلومینیوم را از مجموعه گستر آلومینیوم خریداری کنید:
      سفارش آنلاین
      مراجعه حضوری به فروشگاه های ما به آدرس
      فروشگاه شعبه بازار:تهران ،خیابان پامنار ، ،شماره ۱۹۷/۲
      فروشگاه شعبه غرب:اتوبان آزادگان بعد از ورودی احمدآباد مستوفی نبش گلستان۷

    1. سلام یاسر عزیز
      بله، مجموعه گستر آلومینیوم به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

  1. وقت بخیر
    ورق های آلومینیوم مجموعه شما تولید چه کارخانه ای هست؟

    1. سلام احسان عزیز
      ورق‌های آلومینیوم مجموعه ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب