ورق آلومینیوم در مصارف خانگی

ورق آلومینیوم به دلایل مزایا مختلف و زیادی که دارد علاوه بر صنایع مختلف، کاربردهای زیادی هم در مصارف خانگی دارد، ورق آلومینیوم به دلیل قیمت مناسب و دسترسی آسان برای استفاده در بسیاری از کارهای منزل و آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. می‌توان اینطور گفت که یکی از وسایل ضروری برای بسیاری از افراد در آشپزخانه می باشد و به دلیل اینکه عایق آب و حرارت می باشد برای کارهای دیگر در منزل نیز مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله برخی از آن ها را شرح میدهیم، همچنین این فلز از خاصیت درمانی و دارویی نیز برخوردار است که اکثر مردم از آن اطلاعی ندارند.

کاربردهای مختلف ورق آلومینیوم در منزل و خواص دارویی

– از ورق آلومینیوم نازک (فویل آلومینیوم) میتوان برای نگهداری مواد غذایی و بسته بندی آن ها استفاده کرد.

– برای پخت و پز غذا داخل فر میتوان از ورق آلومینیوم نازک استفاده کرد.

– برای گرم نگه داشتن نان و غذا میتوانید از فویل آلومینیوم استفاده کرد.

– با قرار دادن گوشت داخل فویل آلومینیوم میتوانیدبه پخت بهتر آن کمک کنید.

– با پوشاندن اطراف ساقه های موز از پوسیدگی آن ها جلوگیری کنید.

– با فویل های آلومینیوم ضخیم میتوانید یک قیف درست کنید.

– پوشاندن کناره های کلوچه قبل از قرار دادن آن ها داخل فر از سوختن آن ها جلوگیری کنید.

از دیگر استفاده هایی که از ورق آلومینیوم در قسمت هایی به غیر از آشپزخانه می شود میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

– با پوشاندن یک تخته سه لا و قرار دادن فویل در اطراف آن و قرار دادن آن پشت رادیاتور گرما را بطور مستقیم در اتاق منعکس کنید.

– روی فویل آلومینیوم را خراش دهید و از آن برای پاک کردن مواد غذایی و چربی روی ظروف استفاده کنید، این کار با استفاده از آب و صابون روش موثرتری می باشد.

– با کشیدن اتو روی ورق آلومینیوم می توانید املاح جمع شده در آن را از بین ببرید.

– برای جابجا کردن وسایل سنگین در منزل میتوانید با قرار دادن یک تکه از فویل آلومینیوم در زیر آن ها به راحتی جابجایی را انجام دهید، البته به این نکته توجه داشته باشید که

طرف کمرنگ روی زمین قرار بگیرد، زیرا از طرف دیگر آن لغزنده تر می باشد.

برای موارد درمانی نیز میتوانید در مواقع سرماخوردگی، برای درمان درد های مفصلی و پوست های سوخته از ورق آلومینیوم استفاده کنید.

فلز آلومینیوم در بسیاری از موارد دیگر نیز کاربردهای گوناگونی دارد که در مقاله های دیگر بیشتر توضیح داده شده است.

یکی از مهم ترین کاربردهای ورق آلومینیوم، آلومینیوم در ساختمان سازی می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

سوالات متداول

آلومینیوم چه کاربردی در ظروف آشپزی دارد؟

آلومینیوم به دلیل دوام و ویژگی‌‌های سبک وزن، انتخابی محبوب برای طیف وسیعی از ظروف است. همچنین یک رسانای عالی گرما است، و برای قابلمه‌‌‌ها و ظروف پخت و پز که توزیع یکنواخت گرما در آن‌‌‌ها ضروری است، مناسب است.

کاربردهای ورق آلومینیوم در لوازم خانگی چیست؟

آلومینیوم به دلیل وزن سبک، استحکام ساختاری و ویژگی‌های حرارتی، انتخاب محبوبی برای طیف وسیعی از لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی، خشک‌کن و یخچال است. دستگاه‌هایی مانند لپ تاپ و تلفن نیز معمولاً از آلومینیوم ساخته می‌شوند.آلومینیوم یخچال مدرن را متحول کرد، زیرا هدایت حرارتی آن فرآیند خنک‌سازی را تسهیل می‌کند.

فویل آلومینیوم چه کاربردهایی دارد؟

تمیز کردن رنده‌‌های گریل، بسته بندی ساندویچ و تنقلات، نگهداری مواد غذایی و مواد باقی مانده در یخچال مانند کیک، گوشت، میوه، برای کاهش سوختگی و انقباض در هنگام تفت دادن مرغ و گوشت و ...

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

6 پاسخ

    1. سلام ابراهیم عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.

    1. سلام حامد عزیز
      بله، مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

    1. سلام دانیال عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب