ورق آلومینیوم اراک

ورق آلومینیوم اراک چیست؟

ورق آلومینیوم اراک به سادگی از طریق آلیاژ‌ها در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی قابل تولید می باشد. ورق های الومینیومی تولیدی از شرکت های الومینیومی اراک از فلزهای خالص و با ظرفیت بالایی در کیفیت بالا تولید و به بازار عرضه می‌گردند. این محصولات در انواع و رنگ‌های مختلف طراحی شده و در زمینه عایق‌کاری و صنایع بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فوق العاده انعطاف پذیر، مقاوم در برابر زنگ زدگی و فوق العاده سبک، ورق آلومینیوم ما برای بسیاری از مصارف مناسب است.

این فلز غیر مغناطیسی و به طور گسترده بازیافت شده شاید به دلیل نقشش در قوطی های نوشیدنی و سایر بسته بندی ها شناخته شده باشد. با این حال، به لطف ویژگی های سبک وزن خود، از مهندسی هواپیما، قطعات چمدان، دوچرخه و قطعات خودرو نیز بهره می برد. علاوه بر این، آلومینیوم به طور باورنکردنی در برابر خوردگی مقاوم است و آن را به انتخابی هوشمندانه برای پنجره ها، سقف ها و سایر کارهای ساختمانی تبدیل می کند. ورق آلومینیوم اراک با درخشش درخشان و نقره ای آن به راحتی قابل شناسایی است. درست مانند فلزات دیگری که می فروشیم، می توانیم ورق آلومینیوم شما را دقیقاً در اندازه ای که نیاز دارید تهیه کنیم، به این معنی که هیچ محصول اضافی هدر نخواهد رفت. هیچ حداقل سفارشی نیز وجود ندارد، بنابراین می توانید به مقدار یا کمتر آلومینیومی که نیاز دارید سفارش دهید.

 

ورق آلومینیوم اراک
ورق آلومینیوم اراک

ورق آلومینیوم اراک در چه جاهایی استفاده می شود؟

ورق های آلومینیوم در بسیاری از صنایع مختلف برای خم شدن، مهر و موم، برش و قالب گیری برای بسته بندی، بدنه خودرو، لوازم خانگی، ظروف پخت و پز و ساخت و ساز استفاده می شود. در سرتاسر شهرها و شهرک‌های ما، بسیاری از ساختمان‌های ما با آن پوشیده شده‌اند – و این روزها مبالغ هنگفتی برای جایگزینی روکش‌های غیرمنطبق با ورق‌های آلومینیومی مسطح غیرقابل اشتعال هزینه می‌شود. مشتریان ما از ورق تخت برای هزار و یک استفاده DIY استفاده می کنند. برای ایجاد سوراخ در قایق ها، اتومبیل ها، کاروان ها و طبقات. برای برش و خم شدن به شکل هایی برای سقف ها و ناودان ها، در حمام ها و روی دیوارها – هر جایی که به یک قطعه مسطح انعطاف پذیر و آسان برای استفاده نیاز است.

بسته بندی، قوطی نوشیدنی، ورق فویل، ظروف پخت و پز، لوازم خانگی، علائم، مخازن ذخیره سازی، تریلر، جوشکاری، پانل های اتومبیل، فضاپیما، مهندسی هوافضا، مبلمان، ناودان، سایبان، سقف، نمای سایدینگ، چمدان، اجزای دوچرخه، کشتی ها، وسایل نقلیه نظامی، زره

ورق آلومینیوم اراک چگونه ساخته شده است؟

فرآیند ساخت ورق آلومینیوم با بوکسیت آغاز می شود، ماده ای خاک مانند که از زیر زمین استخراج می شود. خاک رس از بوکسیت شسته می شود، که سپس از طریق یک ماشین سنگ زنی عبور می کند، قبل از اینکه در حمام داغ از سود سوزآور و آهک فرو برود. سود سوزآور و آهک بوکسیت را تصفیه می کند و اکسید آلومینیوم را استخراج می کند. اکسید آلومینیوم فیلتر شده و گرم می شود و تا به حال به شکل پودر سفید در می آید. در مرحله بعد، الکتریسیته و کربن با اکسید آلومینیوم ترکیب می شوند تا آلومینیوم ایجاد شود. جریان الکتریکی بین کاتد کربن منفی و آند کربن مثبت عبور می کند. آند و اکسیژن موجود در اکسید آلومینیوم واکنش می دهند و دی اکسید کربن تولید می کنند. این فرآیند باعث ایجاد آلومینیوم مایع می‌شود که به شکل شمش‌هایی درآورده می‌شود که آماده است تا در کارخانه به ورق‌های آلومینیومی تبدیل شوند.

فواید ورق آلومینیوم اراک

  • چگالی کم
  • همه کاره
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • قابل بازیافت

یکی از ویژگی های بارز ورق‌های الومینیوم وزن سبک آن‌ها می باشد که به همین دلیل از سبک ترین ورق های فلزی کوجود در بازار و دارای مزایای متعددی می باشد. در کنار وزن سبک این ورق‌ها  استحکام بالا و دوام عالی داشته به همین دلیل در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.شکل پذیری بالای این ورق ها به دلیل پایین بودن نقطه ذوب آن‌ها می‌باشد. مناسب برای کاربردهای حساس مانند موادشیمیایی و بسته بندی موادغذایی نیز می باشد.

چگونه ورق های مسطح آلومینیومی را برش می دهید؟

بسته به ضخامت و درجه، ورق آلومینیوم را می توان با ابزارهای مختلفی برش داد. برای ورق های آلومینیومی نازک می توانید از برش های قلع استفاده کنید، برای ورق های مسطح آلومینیوم درجه سنگین تر، می توان از اره مویی یا آسیاب زاویه ای استفاده کرد. با این حال استفاده از این ابزارها باعث ایجاد یک خط کاملاً مستقیم یا یکنواخت نمی شود.

برای ظاهر حرفه ای تر، می توانید هزینه برش لیزر یا واتر جت را بپردازید که می تواند هر شکلی را از ورق آلومینیومی شما با دقت کامل برش دهد اگرچه باید یک فایل CAD تهیه کنید یا برای استفاده توسط ماشین ها هزینه بپردازید.

برای لبه‌های مستقیم، مرکز تجارت آلومینیوم می‌تواند ورق صاف آلومینیومی شما را با گیوتین ما به هر اندازه یا شکلی برش دهد – و در نتیجه خطوطی کاملاً مستقیم (فقط زاویه راست و خطوط مستقیم) ایجاد می‌شود. همه اندازه ها را تا ضخامت 6 میلی متر برش می دهیم.

همچنین به عنوان صفحه آلومینیومی شناخته می شود، ورق آلومینیومی ما در درجه 1050 با ظاهر آبی/نقره ای و پوشش بازتابنده عرضه می شود. یکی از محبوب ترین گریدهای موجود، گرید 1050 برای کارهای عمومی ورق فلزی که در آن به استحکام متوسط ​​و وزن سبک نیاز است، ایده آل است.

مزایای استفاده از ورق آلومینیوم

انتخاب بهترین و مناسب ترین متریال برای هر پروژه ای حیاتی است. پس چرا باید ورق آلومینیوم را به فلزات دیگر انتخاب کنید؟ برای شروع، سبک وزن است. ورق آلومینیوم حدود یک سوم وزن فولاد است.

  • همچنین در برابر خوردگی مقاوم است، که برای اکثر فلزات در تماس با اکسیژن هوا یک مشکل رایج است. آلومینیوم متفاوت است زیرا به طور طبیعی یک پوشش اکسید محافظ ایجاد می کند و آن را بسیار مقاوم در برابر خوردگی می کند.
  • ورق آلومینیوم نیز انعطاف پذیر است. چگالی و نقطه ذوب پایین به این معنی است که می توان آن را به راحتی خم یا شکل داد تا بدون دردسر هر شکلی به خود بگیرد.
  • در نهایت، 100٪ قابل بازیافت و پایدار است. ذوب مجدد ورق آلومینیوم به انرژی بسیار کمی در طول فرآیند بازیافت نیاز دارد.

ورق آلومینیوم معمولا برای چه مواردی استفاده می شود؟

ورق آلومینیوم انواع مختلفی دارد از جمله: ورق آلومینیوم رنگی، ورق آلومینیوم شادولاین، کویل آلومینویم و … که در بسیاری از صنایع قابل استفاده است. ویژگی های سبک وزن آن، آن را برای تعمیرات بدنه خودرو، مهندسی هواپیما، اسپلش بک آشپزخانه، تابلوسازی، مدل سازی و جواهرات ایده آل می کند.

ورق آلومینیوم با کیفیت های مقاوم در برابر خوردگی، برای پنجره ها، سقف و سایر کارهای ساختمانی نیز ایده آل است. حتی غیر قابل نفوذ و بی بو است، به همین دلیل است که اغلب برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود.

ما در پارس آلومینیوم دارای طیف گسترده ای از پوشش ها و ضخامت های ورق آلومینیوم هستیم ما به عنوان یک تامین کننده پیشرو ورق آلومینیوم اراک، طیف وسیعی از پوشش ها و ضخامت های مختلف را در اختیار داریم جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

کاربردهای ورق آلومینیوم چیست؟

خطوط برق، ساختمان‌‌های بلند، قاب‌‌های پنجره، لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی و صنعتی، اجزای هواپیما، کشتی‌ها و قطارها، وسایل نقلیه

ورق آلومینیوم اراک دارای چه ضخامت‌هایی می‌باشد؟

ورق آلومینیوم اراک دارای ضخامت 0.3 الی 50 میل است.

به چه دلیل استفاده از ورق‌‌های آلومینیومی رایج است؟

دلیل اصلی استفاده از ورق آلومینیوم ترکیب وزن سبک و استحکام بالا است. اگرچه استحکام آلیاژهای آلومینیوم کمتر از فولاد است، وزن سبک مواد امکان استفاده از گیج‌های ضخیم‌تری را فراهم می‌کند که ممکن است کاهش استحکام را جبران کند.

5/5 - (3 امتیاز)

عناوین اصلی مطلب

8 پاسخ

    1. سلام امین عزیز
      بسته به میزان سفارشات بازه ی ارسالی متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیش تر در مورد نحوه و زمان ارسال می توانید با مجموعه گستر آلومینیوم در تماس باشید.

    1. سلام بهزاد عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت آلومینیوم با کارشناسان ما در گستر آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام علیرضا عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه گستر آلومینیوم وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در گسترآلومینیوم در تماس باشید.

    1. سلام و درود
      بله فروش عمده انواع ورق آلومینیوم اراک و بیلت آلومینیوم در پارس آلومینیوم باقرزاده انجام میشود.جهت اطلاع از قیمت و ثبت سفارش می توانید باشماره های 02133943870 و 02133972293 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب