درباره ورق آلومینیوم

درباره ورق آلومینیوم

اگر بخواهیم درباره ورق آلومینیوم بدانیم: ورق آلومینیوم فلزی است بسیار سبک و همچنین بسیار مقاوم در برابر خوردگی و نیز دارای مقاومتی بالای فیزیکی میباشد . که در بسیاری از صنایع سبک و سنگین همچون صنایع هواپیما سازی ( آلیاژ گروه هفت هزارو دو هزار……) صنایع کشتی سازی ( آلیاژ گروه پنج هزار ) ساخت لوازم خانگی ( آلیاژ گروه هزار ). تولید سالانه ی آلومینیوم حدود 80 میلیون تن در سال میباشد و سهم ایران از این تولید حدود سالانه کمتر از یک میلیون تن میباشد . حدود 30 درصد از مصرف آلومینیوم به صورت ورقه آلومینیوم می باشد.

یکی از اصلی ترین خصوصیات آلومینیوم تورق میباشد . که قابلیت تولید ورق آلومینیوم تا ضخامت 7 میکرون (0.007 میلیمتر) را دارد . ورق آلومینیوم در ابعاد و آلیاژهای متفاوتی تولید می شود.

خواص آلیاژ های ورق آلومینیوم

مقاوم به خوردگی :

اکثر آلیاژ های آلومینیوم دارای این خصوصیت می باشد . ولی در آلیاژ های گروه هزار ، سه هزار ، پنج هزار و شش هزار این خصوصیت بیشتر است .

ورق آلومینیوم و رسانایی الکتریکی :

ورق آلومینیوم پس از طلا و مس دارای بالاترین ضریب رسانایی الکتریکی در فلزات می باشد .

ورق آلومینیوم و رسانائی حرارتی :

ورق آلومینیوم دارای رسانایی حرارتی بسیار بالائی بوده به نحوی که به عنوان هیت سینک در اکثر صنایع به کار می رود .

ورق آلومینیوم و قابلیت اتصال :

ورق آلومینیوم با آلیاژهای متفاوت را میتوان با روشهای تجاری معمول همانند جوشکاری ، لحیم کاری یا به وسیله ی پیچ و پرچ و یا حتی میخ به یکدیگر متصل کرد .

ورق آلومینیوم و پرداخت :

همه ی آلیاژ های ورق آلومینیوم دارای قابلیت پرداختی بوده ولی در این میان آلیاژ گروه پنج هزار و هفت هزار از قابلیت بالاتری برخوردارند .

ورق آلومینیوم و استحکام :

در میان آلیاژهای مختلف ورق آلومینیوم آلیاژهای گروه دو هزار دارای بالاترین استحکام می باشد .

 نامگذاری آلومینیوم

برای نامگذاری آلیاژهای مختلف ورق آلومینیوم بر اساس استاندارد سازمان آلومینیوم (ََAA)از یک عدد چهار رقمی استفاده میشود . که عدد اول نشان دهنده ی گروه آلیاژی و همچنین اصلی ترین عناصر اضافه شده به آن میباشد . به این صورت که :

1- بدون افزودنی خاص تقریبا آلومینیوم خالص

2- ترکیب آلومنیوم و مس

3- ترکیب آلومینیوم و منگنز

4- ترکیب آلومینیوم و سیلیس

5- ترکیب آلومینیوم و منیزیم

6- ترکیب آلومینیوم و منزیم و سیلیس

ورق آلومینیوم علاوه بر عدد آلیاژی دارای مشخصه ی دیگری که نشان دهنده ی عملیات حرارتی انجام شده روی ورق آلومینیوم میباشد که با یکی از چهار حروف: F برای بدون تغییر پس از تولید ، O نشان دهنده آنیل ( حالت بسیار نرم ) و W برای عملیات حرارتی حاصل از محلول سازی و Tبرای عملیات حرارتی دیگر ( حالت های بسیار سخت ) مورد استفاده قرار میگیرد.

شما می توانید برای خرید و کسب مشاوره در رابطه با ورق آلومینیوم با مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

سوالات متداول

انواع اصلی ورق آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم در سه نوع اصلی وجود دارد : 1100، 3003، و 6061. درجه آلومینیوم کاربرد نهایی و قیمت آن را تعیین می‌کند.

آلیاژ آلومینیوم 3003 برای چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

آلیاژ آلومینیوم 3003 یک آلیاژ با استحکام متوسط است که مقاومت خوبی در برابر خوردگی اتمسفر دارد که آن را برای استفاده در پوشش‌های محافظ مناسب می‌ سازد.

آیا ورق آلومینیوم به راحتی می‌شکند؟

آلومینیوم بسیار چکش‌خوارتر از فولاد است، به این معنی که می‌توان آن را با موفقیت خم کرد یا به شکل‌ها یا پروفیل‌های سفارشی مختلف بدون شکستگی یا ترک خوردگی اکسترود کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

6 پاسخ

    1. سلام آرشام عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

    1. سلام بهداد عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.

    1. سلام کیان عزیز
      بسته به میزان سفارشات بازه ی ارسالی متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیش تر در مورد نحوه و زمان ارسال می توانید با مجموعه پارس آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب