بیلت آلومینیوم چیست؟

بلیت آلومینیوم چیست: یک نوع شمش است که بعنوان محصولات نیمه ساخته ریخته گری آلومینیوم محسوب می شود و اغلب در صنایع استروژن کاربرد دارد.

بیلت تا آلومینیوم فورج

پارس آلومینیوم باقرزاده مفتخر است که طیف گسترده‌ای از محصولات آلومینیومی بیلت آلومینیوم و آهنگری سفارشی را ارائه می‌کند، اما مشتریان ممکن است تعجب کنند که چرا شاید به جای محصولات مواد بیلتینگ به محصولات آهنگری نیاز داشته باشند. بیلت چیست، بیلتینگ چیست و تفاوت بین بیلت و محصولات آهنگری چیست؟ و در مورد بیلت در مقابل قطعات آهنگری، کدام برتر است؟

موارد زیر به شما درک درستی از فرآیند بیلتینگ، مزایا و معایب بیلت و آلومینیوم فورج شده، و اینکه چرا باید محصولات آلومینیوم فورج سفارشی از پارس آلومینیوم باقرزاده را انتخاب کنید، ارائه می دهد.

آهنگری چیست؟

آهنگری فرآیند استفاده از فشار و گرما برای تبدیل فلز به یک شکل خاص است. این می‌تواند شامل استفاده از چکش‌های بزرگ برای ضربه زدن به مواد، یک پرس بزرگ و سنگین برای شکل دادن آهسته مواد، یا تسمه یا فشار دادن مواد از طریق غلتک‌های سنگین باشد که باعث شکل دادن به مواد می‌شود. فرآیند آهنگری عموماً به معنای آهنگری قطعه به شکل نهایی یا نزدیک به شکل نهایی آن است.

خرید بیلت آلومینیوم
خرید بیلت آلومینیوم

بیلت آلومینیوم چیست؟

بیلت آلومینیوم یک میله فلزی بلند است. بیلت آلومینیوم از نظر فنی فرآیند شکل دهی نیست و بیلت ها در واقع می توانند از طریق اکستروژن، فورج رول یا حتی ریخته گری تشکیل شوند. بیلت ها اغلب از طریق آهنگری رول با عبور دادن شمش از میان دو غلتک فولادی سنگین که آن را به شکل خاصی تغییر شکل میدهند، تشکیل می شوند.

بیلتینگ به فرآیند شکل گیری بیلت آلومینیوم اشاره دارد. رایج ترین موارد استفاده بیلت ها به عنوان مواد تغذیه کننده برای فرآیندهای ماشینکاری است. ماشین‌کاری نام عمومی طیف عظیمی از فرآیندهای برش فلز است که از ابزارهای برش ویژه و ماشین‌های قدرتمند برای حذف مواد از قطعات و تولید قطعات نهایی فوق‌العاده دقیق استفاده می‌کنند.

ماشینکاری را می توان برای تولید ریز ویژگی هایی استفاده کرد که با سایر اشکال شکل دهی فلز غیرممکن است.فلز بیلت یک طول جامد (اغلب به شکل نیم رخ مربع یا دایره) از موادی است که با ریخته گری مداوم یا نورد گرم به شکل اکسترود شده است. مواد بیلت اغلب در ماشینکاری cnc استفاده می شود.

آیا شمش از فولاد قوی تر است؟

شمش معمولاً قوی‌تر است، اما لزوماً درست نیست که قطعه‌ای که از بیلت آلومینیوم ساخته شده است همیشه قوی‌تر باشد. این ما را به دلیل اصلی قوی تر بودن مواد بیلت هدایت می کند. یعنی آلیاژهایی که برای ماشین کاری بهتر هستند قوی تر هستند در حالی که آلیاژهایی که برای ریخته گری بهتر هستند نرم تر هستند.

بیلت آلومینیوم چیست
بیلت آلومینیوم چیست

بیلت آلومینیوم از چه چیزی ساخته شده است؟

بیلت یک بلوک جامد از آلومینیوم (یا هر ماده ای) است که اندازه آن بستگی به اندازه قطعه مورد نظر شما دارد. هر چه قسمت مورد نظر بزرگتر باشد، بیلت بزرگتر است. برخلاف ریخته‌گری، قطعات بیلت با حذف مواد اضافی از بیلت ایجاد می‌شوند و اساساً این قطعه از آلومینیوم جامد تراشیده شده است.

آیا بیلت همان آهنگری است؟

یک تخته فرفورژه با صدها تن فشار به شکلی ناهموار فشرده می شود، در حالی که یک شمش از یک قطعه میله آهنگری بریده می شود. تقاضای پیستون بیلت آلومینیوم در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است، عمدتاً به دلیل زمان مورد نیاز و نیاز روزافزون به مسابقه‌ها و تیم‌های مسابقه برای دنبال کردن ویژگی‌های جدید پیستون.

چرا بیلت آلومینیوم گران است؟

چرا قطعات بیلت گرانتر هستند؟ هنگامی که شما با یک بلوک آلومینیوم یا فلز دیگر شروع می کنید، مقدار زیادی شمش وجود دارد که به عنوان بازیافت از فرآیند آسیاب ختم می شود. این قطعات ضایعات آلومینیوم در مقایسه با قیمت شمش اصلی به دلار ارزش دارند.

انواع ورق آلومینیوم

بیلت آلومینیوم
بیلت آلومینیوم

شمش فولادی چیست؟

شمش بخشی از فلز است که برای نورد به میله ها استفاده می شود. می توان آن را با شمش یا مستقیماً با ریخته گری تولید کرد. بیلت ها به عنوان مواد اولیه در اکستروژن، آهنگری، نورد و سایر عملیات فرآوری فلزات استفاده می شوند.

ریختگی قوی تر است یا بیلت؟

آلومینیوم بیلت به طور کلی ماده ای قوی تر از ریخته گری در نظر گرفته می شود. قطعات بیلت از یک بلوک ماده ساخته می شود که روی یک آسیاب CNC ماشینکاری می شود. آلومینیوم بیلت سخت است و ظاهر خوبی دارد.

تفاوت بین شمش و بیلت چیست؟

شمش ها محصولات ریخته گری بسیار بزرگ هستند که از نظر اندازه و شکل بیشتر از بیلت ها هستند. بیلت نیز یک محصول ریخته گری است. شمش قطعه ای از مواد نسبتاً خالص است که معمولاً فلز است.

ورق آلومینیوم چیست؟

بیلت آلومینیوم چیست
بیلت آلومینیوم چیست

کاربرد شمش آلومینیوم

آنها زمانی استفاده می شوند که ساختارهای متالورژیکی دقیق مورد نیاز باشد. آنها را می توان از ورق آلومینیوم بازیافتی و همچنین از شمش تهیه کرد که شکل خالص تری دارند.

چرا بیلت گرانتر از آهنگری است؟

چرا ماشینکاری هزینه بیشتری دارد؟ دلیل این امر در فرآیند تولید است، نه قدرت یا کیفیت محصول نهایی. جابجایی بلوک و فرآیند برش نسبت به فرآیند ساده مهر زنی فورج شده زمان بیشتری می برد.

شاتون بیلت چیست؟

میله های اتصال بیلت از یک تکه فولاد مسطح آهنگری ساخته شده اند. آنها با استفاده از یک برنامه کامپیوتری از نوع CAD طراحی می شوند، سپس به صورت جداگانه از یک ماده بیلت با استفاده از جت آب یا سایر ماشین های کنترل شده با CNC بریده می شوند.

آیا آلومینیوم ریخته گری بهتر از فولاد است؟

فولاد به طور کلی قوی تر از آلومینیوم است، اما برخی از آلیاژهای آلومینیوم از برخی از انواع فولاد قوی تر هستند. برای عناصر ساختاری تحمل وزن، یا کاربردهایی که به استحکام قابل توجهی برای عملیات نیاز دارند، فولاد اغلب اولین انتخاب است.

بیلت آلومینیوم چیست
بیلت آلومینیوم چیست

فولاد ضد زنگ بیلت چیست؟

بیلت های فولادی محصول ذوب هستند، سنگ آهن یا قراضه آهن با استفاده از روشی که اولین بار در قرن نوزدهم معرفی شد و به نام فرآیند بسمر شناخته شد. بیلت ها به عنوان محصول مرحله دوم تولید فولاد نیز شناخته می شوند. بیلت های فولادی بسیار انعطاف پذیر بوده و در قطعه های مربعی تولید می شوند.

فولاد بیلت جدید چیست؟

بیلت های فولادی محصول مرحله دوم تولید شده در طی فرآیند زمانی ساخت میله های فولادی می باشد. فولاد خام را نمی توان به شکل خالص خود استفاده کرد، قبل از استفاده باید به شکلی درآید. فولاد تازه ساخته شده که هنوز به صورت میله فلزی یا مربع شکل است، شمش فولادی نامیده می شود.

شمش فولاد چیست؟

شمش فولاد به قالبی اطلاق می‌شود که فلز در آن ریخته‌گری می‌شود. به ویژه طلا، نقره و فولاد برای پردازش بیشتر در شمش ریخته می شوند.

قیمت بیلت آلومینیوم
قیمت بیلت آلومینیوم

شمش آلومینیومی چگونه ساخته می شود؟

بیلت ها با قرار دادن آلومینیوم در یک فرم تحت فشار شدید تشکیل می شوند. فشار بالا تمام حباب‌های هوا و گاز را حذف می‌کند، مولکول‌ها را با هم تراز می‌کند و یک بلوک جامد از آلومینیوم را تشکیل می‌دهد که چگالی بالایی دارد، بدون هیچ گونه دانه یا نقص قابل مشاهده.

تفاوت بین آهنگری و ریخته گری چیست؟

آهنگری و ریخته گری دو روش ساخت بسیار متفاوت هستند. وقتی چیزی ریخته‌گری می‌شود، ماده بالاتر از دمای ذوب خود گرم می‌شود و در قالب ریخته می‌شود که در آنجا جامد می‌شود. وقتی چیزی آهنگری می‌شود، در حالی که در حالت جامد باقی می‌ماند، از نظر فیزیکی به شکل فیزیکی در می‌آید، اگرچه اغلب گرم می‌شود.

سوالات متداول:

بیلت آلومینیوم چیست؟

یک میله فلزی بلند است که از طریق اکستروژن یا ریخته گری تشکیل می شوند.

چگونه بیلت آلومینیوم را تهیه کنم؟

برای خرید بیلت آلومینیوم می توانید با شماره 02133115500 پارس آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

عناوین اصلی مطلب

5 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      خیر ما فروشنده بزرگ آلومینیوم هستیم در تهران و ارسال به کل کشور داریم
      برای سفارش با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب